Lagt ut utväxta skor på försäljning
I går kväll började jag gå igenom sonens sko garderob för att få en inblick över vad han har växt ur och vad som behövs fullas på.Jag har bland läggat ut ett gäng skor för försäljning på de här FB-sidorna som finns.På dessa prutas det extremt mycket och jag vägrar att sälja ett par barn kängor som är använda max 2 gånger för 50 kr.
 
Blir så trött på vissa människor som tror att dom kan få sakerna gratis och på dom som kommenterar att deras ekonomi inte är den bästa.Som om jag har frågat efter deras ekonomi och ska tycka synd om dom.Jag har inte heller så bra ställt men inte fasiken svarar jag på annonser och försöker pruta ner en över 150 kr.
 
 Dessa är använda max 2 gånger och har lagt ut dom för 200kr.
 Dessa kanske inte är så snygga men perfekta gummistövlar till förskolan för 20 kr
 Gulliver kängorna har lite effekt på ena undersual men inget som störr användningen och har lagt ut dom för 150 kr.
 Blåa gummistövlar perfekt som reserv till förskolan eller hemmet för 50 kr
 Samma samma sak med dessa 50 kr
 Fodrade gummistövlar för 50 kr
 Och sist men inte minst dessa skorna som har 2st fläckar på ena sidan av skorn. Tänkte mig 50 kr för dom med.
#1 - Annelie

Håller verkligen med är så trött på att lägga ut kläder eller saker till försäljning och folk vill i princip få det gratis. Är inte direkt att man säljer söndriga smutsiga kläder. Nä trist

Svar: Det är verkligen trist att det ska vara på det sättet.Sen får vi inte glömma bort att det finns människor som accepterar priset utan att ifrågasätt.
Carolina cuevas

#2 - Jennysvardag

Jag var slutat att sälja saker. Dom som ska köpa vill ju helst att dom ska få de gratis. Sålde en vagnen en gång och den som köpte den blev typ sur för att det inte var mer tillbehör med. Ändå så förklarade jag att dom tillbehören har jag till en annan vagn.

Svar: Jag förstår verkligen mig inte på vissa människor som alltid ska pruta tross att man inte har satt över pris på grejerna.Det är verkligen synd att andra inte kan respektera att man har satt ett pris för man vill ha det priset på grejerna.Det är inte så direkt att man kan gå runt i alla möjliga affärer och pruta ner maten.
Carolina cuevas

#3 - Elisa

Jag gillar inte heller prutande. Har använt blocket två gånger och båda gångerna har det varit omöjligt att få något sålt för att det ska prutas eller folk inte dyker upp. Sånt är trist!

Svar: Jag tycker att det är så tråkigt att det första folk gör är att försöka pruta.Och sen när folk inte kommer på utsatt tid.
Carolina cuevas

#4 - Mirre

Toppenbra att lägga ut skor till försäljning och alla såg ju toppen bra ut, dessa lär ju säljas snabbt

Svar: Jag trodde med att dom skulle säljas snabbt men har bara fått förfrågan om jag kan tänka mig att sälja Gulliver kängorna för 50 kr i stället för 150 kr.Låter dom ligga ute på annonser någon vecka till
Carolina cuevas

#5 - mariaromar

Hade samma sak med en hög hästgrejor. Tänkte att jag sätter ut låga priser från början (inget över 50 kr). folk reserverade men kom aldrig och hämtade osv. När vi flyttade orkade jag inte släpa med mig allt, hästen var ju såld. Så slängde allt i en hög och skrev bortskänkes, hämta allt på en gång, på en loppissida. Hade 10 pers i kö och inom en timme var sakerna borta. Gratis är bäst.

Svar: Det är så synd att det ska vara på det sättet.Jag kommer dock inte att skänka bort några av dom utväxta skorna då får dom heller ligga kvar i sko lådan.
Carolina cuevas