Det här var en lättnad.
 
Jag anade aldrig att jag skulle få en sådan respons och värme och pepp i kommentar fältet ang mitt inlägg om att sonen inte vill vara på förskolan.Jag vill bara förtydliga en sak.Både jag och pedagogerna har en bra och ömsesidig dialog mellan oss.
 
Jag har stor respekt för förskolepedagoger i allmänhet och uppskattar deras arbete som dom lägger ner på våra barn.Idag gick lämningen på förskolan över förväntan och han gick in till dom andra barnen utan problem.Man känner en lättnad och glädje på samma gång.
 
När jag kom och skulle hämtade hem honom så frågar han varför jag är där😂🤔 Hoppas på att lämningen går liķa smidigt i morgon som det gjorde idag.Efter förskolan lekte han en stund med sin farbror.
#1 - Denevigaresenären

Barn är också människor och de känner också att vissa dagar är bättre än andra. Kul att det gick smidigt idag 🌸

Svar: Jag är mycket väl medveten över att barn också är människor med känslor.Min son är väldigt känslig när det gäller nya grejer och behöver extra tid på sig.Nu har han haft hysteriska utbrott och hängt fast i mig i snart en månads tid vid lämningarna.Därför känns det betydligt skönare när han idag accepterade lämningen utan problem.
Carolina cuevas

#2 - Cissi

Vad skönt att det gick bra idag då :) hoppas det går lika bra i morgon :)

#3 - Jennysvardag

Visst är det skönt när lämningarna går bra och när dom knappt vill gå hem. Hoppas att det går bra i morgon med :)

Svar: Helt underbart att han äntligen börjar trivas på sin nya avdelning.förhoppningsvis går lämningen lika bra i morgon.
Carolina cuevas

#4 - Lillan Kind

Vilken lättnad att det gick så bra att lämna på förskolan idag!😄 Då fortsätter det nog lika bra!😄

#5 - Lillan Kind

Vilken lättnad att det gick så bra att lämna på förskolan idag!😄 Då fortsätter det nog lika bra!😄

Svar: Ja det går inte riktigt att beskriva med ord vilken lättnad det var för båda oss. förhoppningsvis går det lika bra i morgon sen tar vi helg
Carolina cuevas

#6 - Jenny

Vad skönt..hoppas att det håller i sig..man går sönder som mamma när man inte vet vad som är fel 💗😞

Svar: Jag vågar inte hoppas på för mycket men troligtvis kommer det att gå lika bra i morgon på lämningen.Ja dessa veckorna har känns som flera år när han har blivit så hysterisk på lämningarna 😗
Carolina cuevas

#7 - Elisa

Toppen att ni har en bra dialog. Förstår att det inte kan ha varit lätt. Förhoppningsvis fortsätter han gå dit utan problem. :)

Svar: För mig är det otroligt viktigt att vi har en bra dialog med varandra annars hade det aldrig fungerat för någon av på.Tross att han går 15 timmar i veckan har dom senaste veckorna känns jobbiga. idag släppte den tunga stenen när han inte fick ett enda utbrott vid lämningen. Jag vågar inte hoppas på för mycket men troligtvis kommer det att gå lika bra i morgon med
Carolina cuevas

#8 - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★

Så skönt att det kändes bättre för honom idag :). Sånt underlättar en hel den som förälder också :). Man får släppa tanken lite :)

Svar: Ja det kändes inte alls lika jobbigt att lämna honom idag som det har gjort dom senaste veckorna.Idag kunde jag lägga all min tid på att svara på jobb annonser i stället för att tänka på honom hela tiden
Carolina cuevas

#9 - Sanna

Vad bra att lämningen gick bra, kul när det går bra och inte blir massa bök😊

Svar: Det var verkligen en lättnad att lämna honom på förskolan i morse.Håller tummarna för att det ska gå lika bra i morgon på lämningen.
Carolina cuevas

#10 - Veronica

Vad skönt att han är mer på de nu med förskolan och att dialogen med pedagogerna funkar 🌸

Svar: Det känns verkligen skönt att jag och hans pedagoger har en sån bra öppen dialog med varandra.Jag litar på dom fullt ut.Ja det var en lättnad att lämna honom i morse
Carolina cuevas

#11 - Katja

Åh vad skönt att det gick bra idag!!

Svar: Så skönt att han nu verkar trivas :) Håller tummarna att det funkar lika bra på tisdag igen
Carolina cuevas

#12 - Kamilla

Precis så önskar de flesta föräldrar sig sin a barns lämningar och hämtningar. De dagarna blir oftast bra dagar för alla.

#13 - Jennifer

VAd skönt att det gick bra idag :) Hemskt för mammahjärtat att lämna när det kommer tårar m.m. Hoppas det går lika bra imorgon för er :)

Svar: Det var så befriande att slippa se honom så ledsen och arg. Idag funkade lämningen lika bra som i går.
Carolina cuevas

#14 - Mirre

OH härligt, hoppas vi att det går lika bra framöver också. Det brukar ju i regel göra det

Svar: Idag gick det också super bra att lämna honom :) Nu får vi hålla tummarna att det fortsätter lika bra nästa vecka.
Carolina cuevas

#15 - Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Skönt att du fick bra respons :) Det uppskattas alltid tycker jag!

Svar: Det gör det verkligen :)
Carolina cuevas

#16 - charlottelinden.se

Men åh, så glad jag blir både för din och hans skull att det gick bättre idag. Måste vara en stor lättnad hos dig :)

#17 - Johanna

Det är så skönt när de väl går bra att lämna barnen :) ! Hoppas det blir mera uppskattat 😍😍😘

Svar: Idag fungerade helt utmärkt att lämna honom :)
Carolina cuevas