Göra cyklingen så säker som möjligt
(I samarbete med  cykelkraft )
 
 
 
Jag har inte vågat att ge mig ut på vägarna med sonen i Cykelstolen bakom mig.

Det största problemet vi har är faktiskt vägarna här ute på landsbygden,bilisterna håller ofta väldigt hög fart.Det är fruktansvärt läskigt att inte kunna se bilisterna som kommer i hög fart bakom cykeln så man vinglar omkring.

När vi är ute i trafiken så värderar jag allra högsta grad säkerheten & att göra cyklingen så säker som möjligt.Tack vare Backspegel vågar jag ge mig ut på vägarna med sonen.

Med en blick i spegeln kan jag se vad som sker bakifrån & samtigt ha koll på sonen bakom mig.Det enda jag kunde se framför  mig utan spegeln var att jag vinglar omkull med cykeln & att vi blir liggandes på vägen.

#1 - Maria

Säkerhet ar A och O när man är ute och cyklar särskilt när man har små barn på pakethållaren. Jättebra med en backspegel, det skulle alla ha egentligen :)

Svar: Jag håller med dig till 1000000% Det borde vara lag på att ha minst en backspegel på cykeln
Carro