vilken febertermometer är egentligen bäst ?
 
När jag väntade sonen köpte vi en termometer som vi har varit väldigt nöja med.Med den kunde vi ta och mäta termometern på mjölkersättningen och termometern inomhus samt i pannan.Nu visar den ett för lågt värde på precis allt jag mäter😤 Öron termometern som Jb köpte för ett år sen är helt värdelös.Den är inte värd pengarna och jag har hört att fler är missnöjda med den.
Just nu känner jag mig elak som tvingar sonen att ta tempen i stjärten när han vissar klart och tydligt att han inte gillar att ha den där bak.
 
Jag blir inte klokare över att det finns så många olika feber termometer ute på marknaden att välja blad.Vad använder ni för feber termometer och vad har ni för erfarenheter? Anledningen till att jag vill mäta är just om det är så att febern fortsätter eller om hans allmänntillstånd försämras så man måste kontakta sjukvården.För att förtydliga så tar jag inte tempen på honom hela tiden.Och nej han får inte Alvedon så länge han inte är i behov av det.
#1 - Mirre

http://cdon.se/leksaker/alga-bolibompa-storytelling-game-se-p41891388 där finns det att köpa, jag köpte det på vår lokala leksaksaffär

Vi får också ta i stjärten, får absolut inte rätt sifffror annars, tar man i temp visar den typ 37,3 normaltemp tar jag för övrigt kan den visa typ 35

Svar: å tack så mycke ska kolla om det är något spel för sonen. Ja tydligen är det stjärten dom flesta föräldrar har till sina barn. men min gillar inte att ha något i rumpan
Carro

#2 - Mirre

Tar man i stjärten ska det stå inte temp

Svar: Det var något nytt för mig Vad ska det stå i stället?
Carro