Sonens helt egen plats i trädgården
Vi bor som sagt ute på landet  och här finns ingen lekplats i närheten  som man kan gå till.Så vi har byggt ihop en alldeles egen liten lekplats här hemma till sonen.
 
Vi har som många andra småbarnsfamiljer en sån lekställning med gungor och rutchkana i trädgården men på ett annat ställe i trädgården.Vi ska gräva i ordning och jämna ut platsen där lekställningen ska stå
 
Vi måste först få tag i en grävmaskin och riktig sandlåda sand innan vi är där.Så här ser det ut än så länge och tanken är att jag ska försöka få ihop tid till att måla där någon dag.Jag skapade en grupp på Facebook för några månader sedan.Den blev till för att jag saknade inspiration till lekplats för barnen och ni hittar gruppen Här   .
 
Lekstugan hade jag tänkt att måla i samma färg som vårat hus.Men där har jag nog tänkt om lite grann och låter det vara som det är.planteringslådorna och förvaringslådorna är naturligtvis byggda av spillvirke.
 Här utanför staketet ca 1 meter från ska lekställningen stå är det tänkt.
 
Alla barn älskar att leka med vattenballonger och då är det klart att man måste ha vattenlek på sin egna lilla värld.
Här nere har vi satt svartvinbärs buskar och allt tagit bort massa med taggbuskar.Jag har säkert glömt bort att berätta allt för er men det är bara att fråga på om det är något som är oklart.
 
 
#1 - Marie

Så härligt med en stor och fin lekplats i sin egna trädgård sådär.

Svar: Det är väldigt skönt att han har sin egna lilla värld i trädgården.Vi är dock inte riktigt klara ännu
Carro