Ang mat och godis
Den här diskussionen om att ge små barn godis har nog alla föräldrar varit med om.Jag har strikta regler när det kommer till maten och godis,chipsen,glass mm.Jag anser att det är viktigt att sonen får i sig mat i första hand oavsett om det är lördag eller om det är en speciell dag.Godiset ger bara tomma kalorier och inga vitaminer  eller mineraler och så försvinnet matlusen om man låter barn småäta innan luchen/middagar.Ingen är behov av att äta massa onyttigt som man blir mätt av och därför inte orkar äta maten senare.Dessutom är W  inte så gammal och vi vill inte lära honom att man får massa saker med socker i som gör att man får extra energi för stunden. Detta med att äta glass får han gärna göra nu på sommarens varmaste dagar men efter maten.Jag har fått så många kritiker om att jag inte låter honom äta godis på lördags morgon.Det är väl ändå vi föräldrar som bestämmer över hur vi vill ha det med våra barn.Jag struntar i om andra föräldrar låter sina äta godis hur som helst det är deras val.Att uttrycka sig med att säga att lotta måste äta godis precis när hon har vaknat är det dummaste jag har hört.Lotta är ett påhittat namn och jag tog bara upp ett tillexepel som jag har fått höra.
 
 OBS :Bilderna är inte tagna idag 🔝