Vi kan inte va dom enda tĂ€nker jag đŸ€Šâ€â™€ïž
 
Som ni sÀkert redan vet vid detta laget sÄ Àr jag förÀldraledig med Wincent.Förvarande har jag min Àldsta son Wille hemma frÄn förskolan, han har nu varit hemma i snart 2 veckor för att han Àr lite hostig.
 
Han gÄr i vanliga fall 15 timmar i veckan pÄ förskolan. Wille Àr 5 Är gammal och behöver stimulans frÄn andra barn och fÄ möjligheten att leka.
 
Just nu vet jag inte riktigt nÀr han ska fÄ komma tillbaka till förskolan. Med tanke pÄ Coronaviruset har förskolan en önskan att vi vÄrdnadshavare som har barn med 15 timmars placering lÄter vÄra barn vara hemma Àven om barnet Àr friskt.
 
 
 
 

Vi tar en dag i taget dÄ vi inte vet vad som hÀnder och sker.Jag ska ringa förskolan pÄ mÄndag sÄ fÄr vi se vad vi kommer fram till.

Vi har 3 mil till förskolan och att fÄ reda pÄ samma dag om Wille kan komma eller inte fungerar inte för vÄran del. 

Wille har börjat tröttna pÄ att bara leka med mig om dagarna (förstÄr honom vilken 5 Äring vill leka med mamma hela dagarna?)

TyvÀrr kÀnner jag nÀstan ingen med barn i hans Älder,dÀrför sÄ har jag gjort en efterlysning pÄ en grupp pÄ Facebook. Jag tÀnker att barnen behöver fÄ umgÄs med andra barn och inte bara hÀnga med sina förÀldrar. SÀrskilt nu om barnen inte har den möjligheten till att vara pÄ förskolan dÀr dom fÄr trÀffa andra barn om dagarna. 

#1 - Emschen

FörstÄr om han börjar bli rastlös. Ni fÄr leta spÀnnande experiment pÄ nÀtet och testa, finns mÄnga kul experiment för barn.

Svar: Det har jag faktiskt kollat upp
Carolina cuevas

#2 - Popprinsessan

Ja, det Ă€r inte lĂ€tt att stimulera de smĂ„ liven! Min son Ă€r nio & har ocksĂ„ varit hemma ganska mĂ„nga dagar nu. Vet inte hur mĂ„nga pĂ€rlplattor han har gjort tex 😂 Det lĂ„ter ju som en bra idĂ© att efterlysa lekkompisar!

Svar: Vi Àr ju ute i stort sÀtt hela dagarna och hittar pÄ grejer. Men jag (mamma) Àr inte lika snabb som kompisar
Carolina cuevas

#3 - Amanda

Jag tycker det var en bra ideŽav dig att kontakta nÄgra via en grupp, hoppas du fÄr napp sÄ ville fÄr leka med nÄgra barn i hans Älder :)

Svar: KÀnner att det Àr min skyldighet att försöka hitta nÄgra kompisar till honom nu nÀr han Àr hemma frÄn förskolan
Carolina cuevas

#4 - Sofie

Min son Ă€r inne pĂ„ andra veckan hemma, jo trĂ„kigt att bara leka med mamma đŸ€” haha hade varit bra om man kunnat leka med nĂ„gra vissa dagar 😊

Svar: Det Àr just det jag med tycker
Carolina cuevas

#5 - amanda

Oj vad lÄngt ni har till förskolan <3 klart att det kan bli trÄkigt att leka med mamma hela tiden <3 roligare att leka med nÄgon i jÀmn older

Svar: Ja vi har som sagt en bit in till förskolan men Àlskar hans förskola och pedagogerna dÀr. Ja men precis
Carolina cuevas

#6 - Lillan Kind

Ja jag kan tÀnka mig att det inte Àr lÀtt det dÀr att barn som vill leka med sina kompisar mÄste vara hemma. Vi fÄr verkligen hoppas att den hÀr epidemin klingar av snart!

Svar: Det Ă€r verkligen inte lĂ€tt men vad ska man göra đŸ€·â€â™€ïž
Carolina cuevas

#7 - Diana Saelöen

Jag förstÄr om han blir trött pÄ att leka med dig hela tiden... och vilken mamma orkar leka pÄ barnens nivÄ större delen av dygnet. NÀ, de behöver varandra. Hoppas du fÄr napp i FBgruppen

Svar: Jag tvingar mig sjÀlv till att orka leka med honom men det Àr inte lÀtt det ska jag inte sÀga. Har som sagt en liten till att se till
Carolina cuevas

#8 - Marie

Jag skulle ocksÄ gÀrna ha henne hemma nu tills dett aÀr borta. Men et Àr skolplikt och hon mÄste gÄ, sÄ sÄ fort hon Àr frisk frÄn förkylningen mÄste jag lÀmna =(

Svar: Det Àr konstigt att nÄgra fÄr ha barnen hemma trots skolplikten. Visa har fÄtt hem material för att plugga hemma
Carolina cuevas

#9 - Kamilla

Det Àr verkligen inte lÀtt att veta om och nÀr man kan gÄ tillbaka. skulle man göra en liten host efter en veckas frÄnvaro fÄr man sÀkert 10 ögon pÄ sig direkt och misstÀnksamhet. Hoppas verkligen att allt blir som vanligt snart igen

Svar: SÄ Àr det verkligen och man vet inte alls hur lÀnge detta kommer att pÄgÄ.
Carolina cuevas