Sonen har klippt gräset:)
 
 
 
 
 Idag fick Wille köra den klassiska handjagaren och klippa våran gräsmatta som han har tjatat om i några dagar.
 
Självklart får han inte under några omständigheter köra utan någon av oss vuxna i närheten.Visst det finns vissa risker med att köra handjagaren
men samtidigt finns risker med ALLT här i världen.
 
Jag fick samtidigt träna på att låta honom klippa på sitt egna sätt och vis utan att lägga mig i.Det spelar ingen stor roll att klippningen  inte blev  riktigt rakt utan huvudsaken är att han är nöjd och stolt över   gräs klippningen.
 
Återigen så handlar det om att anpassa det hela enligt efter sitt barns ålder och skicklighet.
 
Motorisk utveckling och mental mognad varierar kraftigt mellan olika barn.
 
Vi känner att han har den metala mognaden och klarar av att köra med både handjagaren och  åkeklipparen
 
 
#1 - Mina

De växer verkligen med ansvaret och blir så lyckliga när de får hjälpa till med svårare saker 😀

Svar: Det har du helt rätt i och detta gör han helt självmant 😁
Carolina cuevas

#2 - Amanda

Vad duktigt av honom att klippa gräsmattan, ja det kanske inte blev riktigt rakt men huvudsaken det blev gjort tycker jag med. Duktigt av honom :)

Svar: Ja han är riktigt duktig på att vilja hjälpa till med hemma sysslorna och det tackar vi för.
Carolina cuevas

#3 - Popprinsessan

Jag tycker att det är jättebra - för er båda!
Min son vill gärna våttorka golvet vid städning & då får jag också jobba på kontrollbehovet :-)

Svar: Ang kontrollbehovet hos oss föräldrar är det något vi behöver jobba på att bli bättre på.Barn klarar mer än man tror och det har våran grabb bevisat flera gånger
Carolina cuevas

#4 - Anna svensson

Men så duktig han är! Vilken kämpe 😊

Svar: eller hur,kan inte vara mer stolt över min underbara son 😁
Carolina cuevas

#5 - Fnulan

Åh men så duktig kille! Klart att han ska få göra på sitt sätt. KRAM

Svar: Vi kan inte vara stoltare över honom 😁
Carolina cuevas