Återbruk av toalettrullar
 
Idag fick Wille syn på att hans farmor hade 3 st gammla toalettrullar liggandes hemma.Han fick en idee när han såg dom ligga där i hennes skåp.Han tog fram 3 st batteri ljus och tyckte ner dom i varsin toalettrulle och frågade om han fick låna lite aluminium av sin farmor.
 
Vi fick hjälpa till med att rulla runt aluminiumfolie runt rullarna.Titta nu har vi ljusstakar till jul mamma och framor sa han med en stolt röst.
 
Jag var tvungen att fråga pedagogerna på hans förskola om dom har pysslat med något liknade,vilket dom inte hade gjort.Som mamma blir man extra stolt när ens barn kommer på egna uppfinningar.
 
#1 - Liw

Vad kreativt! Då blir man stolt i mammahjärtat förstår jag. Ser hyfsat fina ut också i motsats till vissa kreationer barnen gjort själva 😊😉

Svar: Ja man blir verkligen stolt i mammahjärtat.
Carolina cuevas

#2 - Popprinsessan

Men oj, en ny Ernst kanske! :-) Låt honom pyssla och prova sig fram, det är ju superbra med kreativitet!

Svar: Det har jag alltid gjort och kommer fortsätta med att låta honom prova sig fram.Så länge det inte är farligt
Carolina cuevas

#3 - Marie

Men titta så kreativt och smart, ska jag anaman

Svar: Eller hur perfekt till juletider 😁
Carolina cuevas

#4 - Amanda

Jag tycker det var väldigt fina ljusstakar han gjorde som han kom på själv. Och väldigt smart. Dessa får ni använda sen i jul :)

Svar: Det tycker jag också och det är av den anledningen som jag ville visa upp dom här inne för er
Carolina cuevas

#5 - Madde

Mycket kreativt, och det ska uppmuntras. Dessutom blev det riktigt fint.

Svar: Självklart uppmuntrar vi honom på ett positivt sätt
Carolina cuevas

#6 - Kamilla

Så fiiffigt gjort av Wille. De blev ju riktigt fina också.

Svar: Ja men eller hur ska bli spännande att se vad han hittar på nästa gång
Carolina cuevas

#7 - Amanda

haha ja barn är väldigt kreativa så fint att han kunde hitta någon användning för dessa så fint det blev :)

Svar: Eller hur i stället för att kasta dom
Carolina cuevas