Totalvägrar att bajsa på toaletten
 
Många barn upplever idag stor rädsla för att sluta bajsa i blöja och det är vanligare än många tror.Min son har bajsat tidigare på toaletten men av någon märklig anledning är han liv rädd för att bajsa på toaletten.Det började med att han inte sa till pedagogerna att han var bajsnödig utan bajsade i stället på sig.
 
Dagen efter hände samma grej här hemma och vi kunde knappt tro att det var sant först.Vi har försökt att prata lugnt med honom om detta och inte tvingat honom till att gå på toaletten.Han skriker helt hysteriskt när jag föreslår att han kan bajsa på toaletten.
 
Vi har av den anledningen köpt hem ett packet blöjor som han får använda när han ska bajsa.Förstår verkligen inte vad som har skrämt upp honom med att bajsa på toaletten.Har ni någon erfarenhet av samma sak?
#1 - Therese Carlsson

Stackarn det kan inte vara lätt att vara skrämd för att bajsa på toaletten men det kommer släppa snart, låt det bara gå i hans takt så kommer det lösa sig men har ni frågat honom så han inte blivit skrämd ?

Svar: Vi har frågat honom varför han är rädd för att bajsa på toaletten.Men han vägrar att svara på den frågan.Självklart låter vi honom ta det i sin egna takt och det var därför vi köpte hem blöjor igen.
Carolina cuevas

#2 - Madelene

Tyvärr ingen erfarenhet inom detta :( Hoppas det löser sig!

Svar: Det löser sig med tiden men det skär i mammas hjärta att se honom så skräckslagen
Carolina cuevas

#3 - Anonym

Mitt barn på 3 år vägrar också. Han är rädd för både toa och potta

Svar: usch stackars ditt barn kan inte vara roligt alls.
Carolina cuevas

#4 - Julia

vad jobbigt för honom, hoppas han blir av med sin rädsla snart

Svar: Det hoppas vi med på för hans egna skull
Carolina cuevas

#5 - Emelie

Vår äldsta dotter gjorde nr 2 ganska länge med blöja men kissade alltid på toa. Hon blev aldrig arg om jag minns rätt men hon vägrade bara helt enkelt. Men efter att pratat länge med henne om det så släppte det helt plötligt. Hoppas det löser sig för er, det är bara att ha tålamod så kommer det nog att gå bra!

Svar: Han blir inte heller arg utan snarare skräckslagen och skriker sig blå.Vi kör i hans takt och tvingar honom inte till att gå på toaletten.Han är annars för övrigt blöjfri
Carolina cuevas

#6 - Mirre

isabelle hade lite liknande ett tag och det var i hennes fall att vi gjorde olika metoder hemma mot fsk,/dagmamman, så hon blev stressad och pressad. Vi gjorde som ni tog det easy och det kom av sig själv sedan, hon var 3½ då hon vart blöjfri =D

Svar: Det kan mycke väl vara så att vi kör olika metoder här hemma än vad gör på förskolan.
Carolina cuevas

#7 - Lillan Kind

Oj det låter inte roligt! Tyvärr saknar jag erfarenhet av detta så jag har inget bra råd. Skulle han kunna gå på någon pottstol åtminstone hemma istället för blöja?

Svar: Vi har erbjudit honom att gå på pottan eller att sätta ditt extra ringen på toaletten men han vill inte.Ha skriker bara .Så jobbigt att han inte kan tala om vad som har skrämt upp honom
Carolina cuevas

#8 - Nilla

Så jobbigt att det har blivit så för sonen. Hoppas det snart rättar till sig, kramar <3

Svar: Det är mest jobbigt för honom kan jag tänka mig men vi får ta det i hans takt
Carolina cuevas

#9 - Amanda

Bra med blöjor i bland

Svar: Eller hur
Carolina cuevas

#10 - Sofie

Vad jobbigt. Min son har precis börjar bajsa på pottan =)

Svar: Hur gammal är din son?
Carolina cuevas

#11 - Jennifer

Har ingen erfarenhet av det tyvärr. Min grabb var mega snabb på att släppa blöjan, kissade aldrig i sängen heller :O

Svar: Han har slutade med blöja natte tid och dag tid när han var 1,5år gammal.Mem började bajsa i toan för ca 2 månader sen men nu är vi tillbaka till bajsa i blöjan
Carolina cuevas

#12 - Fröken Rödlök

Men lilla vän, stackarn. Måste vara fruktansvärt det där. Min första tanke var att det kanske hänt något när han gått på toaletten på förskolan, något annat barn som vart elakt i samband med toalettbesök, skrattat åt honom eller något. Kanske att pedagogerna inte torkat honom ordentligt vid något tillfälle och då fått besvär som gör att han nu inte vågar? Jag vet inte men jag hoppas det löser sig...

Svar: Jag är faktiskt inne på samma spår som dig men har ingen anning om det är så.Har frågat pedagogerna men dom vet inte riktigt varför han är rädd.Men något måste ha hänt ju
Carolina cuevas

#13 - Evelina

Men vad jobbigt. Hoppas det löser sig

Svar: Det gör det nog med tiden men begriper inte varför han är skräkslagen nu för att gå på toaletten
Carolina cuevas

#14 - Elin

Själv hade jag samma problem när jag var fram till sex år. Växte bort med tiden. Hoppas det löser er för

Svar: Det har redan löst sig för oss han går på toaletten utan några problem
Carolina cuevas