vanlig förskyldning eller
 

 Det är väldigt mycket förkylningsvirus som cirkulerar nu bland barn och vuxna.

Vi vet inte riktigt om det är en helt vanlig förskyldning som lilleman har..Det är klart svårt att bedöma med tanke på att vi har ju en hög smittspridning just nu. 

 

Säsongsinfluensan/Rs-viruset och Covid-19 sprids som bara den just 

 
Jag och många andra småbarnsföräldrar är såklart sönderstressade för att livet inte går ihop med jobb, vabb, minskade inkomster osv.
 
Det är inte lätt särskilt inte för mig som är vikarie att behöva säga i från. Har ju inga jobb inbokade nu, men en kolleg hörde av sig i går och undrade om jag kunde jobba idag torsdag kväll.
 
Och nu ikväll 
ringde chefen men jag fick tacka nej till att jobba i helgen.
 
Det som suger är att jag  INTE får vabba för det som jag blir erbjuden nu under veckan.För att få ersättning vid vabb så måste man tacka ja till passen för sen vabba och för mig känns det inte rätt till att tacka ja för sen vabba direkt.
 
Nu har dessutom  har Folkhälsomyndigheten ändrat rekommendationerna  igen från och med 22 november så lär ju bli ännu mer sjukfrånvaro för äldsta sonen på skolan.I värsta fall så får sambon vabba om det skulle köra ihop sig helt och hållet.. Han är egenföretagare och har många stora jobb(arbetar för det mesta själv) så av den anledningen blir det jag som blir hemma med barnen 
 
.
#1 - Therese Carlsson

Ja det är mycket sjukdomar nu och krångel med försäkringskassan tycker jag när det gäller vabb. Din lilla får krya på sig

Svar: Ja det är verkligen inte lätt detta med vabb ocy alla reglerna...Tack hoppas på att han mår bättre snart
Carolina cuevas

#2 - Marie

Ja det är verkligen mycket förkylningar nu och vi har RS.virus på jobbet också, samt även magsjuka. Så man får ducka undan så länge det går, hualigen

Ja det stämmer, vi har hyrt den lokalen flera ggr förrut och vad roligt att du kände igen och kom ihåg det =D

Svar: usch hoppas verkligen att vi slipper magsjuka det kan jag leva utan
Carolina cuevas

#3 - Madde

Är du helt säker på att du inte har rätt att få vabb då du måste tacka nej? Har ju varit timmis mycket, och jag tror att dom räknade ut på ett snitt. Sen får man bråka lite då det var svårt att första vår arbetssituation.

Svar: Enligt henne jag pratade med på försäkringskassan så får jag ingen ersättning för vabb om jsg inte tar på mig passet först
Carolina cuevas

#4 - Amanda

Fy vad jobbigt ni när man inte vet vad man kan ha fått för förkylning nu när den här covid sprids i gen ♥️ jobbigt att du inte kan jobba på grund av vabb

Svar: Ja det är jätte jobbigt att inte veta...Förlora min pappa I början av året som fick corona 😭❤
Carolina cuevas

#5 - stegsamlaren

Ja, det är riktigt knepigt att få allt att gå ihop just nu, vi håller också på att bli förkylda här igen och det känns lite stressigt med mycket frånvaro från jobbet redan innan

Svar: Jag är bara glad över att sambon kan jobba medans jag är hemma med sjuka barn
Carolina cuevas

#6 - Kamilla

Känner igen det där. Jag vabbade typ jämnt när barnen var små och en av dem har hyper igd plus åkte på alla infektioner som fanns typ. Krya på er

Svar: Usch har tidigare aldrig behövt vabba så här mycket som denna hösten...Vad jobbigt det måste ha varit för er
Carolina cuevas

#7 - Amanda (Swedish Passport)

Nej men fy så jobbigt, håller tummarna för att han kryar på sig fort :)

Svar: Tack så jättemycket
Carolina cuevas

#8 - Sofie

Men gud så jobbigt Ja, förstår dig. Det är så mycket vabb hit och dit i dessa tider men vad ska man göra liksom? Krya på honom ❤

Svar: Finns inte mkt att göra än att acceptera läget ❤
Carolina cuevas

#9 - Mina

Så trist med alla förkylningar som snurrar. Känns som de precis går över innan nästa kommer. Hoppas han kryar på sig snart.

Svar: det är precis så jag med känner 😫
Carolina cuevas

#10 - Elina

Det är inte lätt med alla dessa regler kring vabb och försäkringskassan! Hoppas att den lilla kryar på sig snabbt

Svar: Nej det är verkligen inte lätt att hålla reda på alla regler
Carolina cuevas

#11 - michelle

jag kollade faktist upp statistiken nu igår och såg att det var mkt. jag själv har dessvärre glömt bort typ coronan. men man vet ju aldrig. jag tror aldrig det kan förvinna helt.

Svar: Hur låg den när du kollade?Det tror jag inte heller att den gör tyvärr
Carolina cuevas