Vill inte gå till förskolan längre
Min son som nu är 3,5år har alltid älskat att gå till förskolan och haft väldigt bråttom ditt.Nu efter semestern började han på en ny avdelning för dom äldre barnen  (han går 15 timmar)nu vill han inte gå till förskolan längre.Han får hysterisk utbrott och bråkar varje morgon för att slippa att gå ditt.Han blir tyvärr värre för varje dag som går 🤣 Just nu är jag arbetslös men hur ska det gå om jag får ett arbete?
 
 
#1 - Wifeey

Men oj va jobbigt :(
Du har inga fler dagar att vara mammaledig då han kanske inte är riktigt redo för den större gruppen.

Min son vägrade dagis tills de att han va runt 3- 3,5 år

Svar: Nej tyvärr har jag inga mamma dagar kvar att ta ut.Jag tror att han är redo men att det har blivit lite mkt flytt för honom efter att hans förskola brann förra året.
Carro

#2 - Fröken Rödlök

Vad jobbigt.. . Stackars honom..

Svar: Skönt att han bara går 3 dagar än så länge
Carro

#3 - Jennysvardag

så tråkigt att han inte vill gå till förskolan längre. Det kanske blir bättre under hösten :)

Svar: Ja det är jätte tråkigt och jobbigt för båda hos två
Carro

#4 - Snabela

Det är inge kul när man lämnar gråtande barn på dagis. Kan vara en fas som han kommit in i.

Svar: Nej det finns nog inget värre att lämna sitt barn gråtades hysterisk.Tror tyvärr att mkt ligger bakom att han har fått flytta ett par gånger efter branden på förskolan som blev totalförstörd.
Carolina cuevas

#5 - Johanna

Det brukar oftast gå bättre ju mera dom går :) den erfarenheten har jag iallafall :)

Svar: Jag hoppas att det kommer bli bättre nu när vi har ändrat om schemat på förskolan.Tyvärr tror jag att det ligger mkt i att han har fått flytta ett par gånger efter att hans förskola brann för snart ett år sen.
Carolina cuevas

#6 - Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula

Det låter som att du kanske skulle behöva besöka föris för att se varför det känns så där för honom. Kanske det inte är en avdelning som passar han.

Svar: Det är ett alternativ som både jag & pedagogerna har pratat om.Men först vill vi testa och se om det funkar bättre med att ändra dagarna till mer sammanhängande än att vara ledig en dag och sen gå till förskolan dagen efter.
Carolina cuevas

#7 - Lillan Kind

Så jobbigt för honom och även för dig förstås. Hoppas att det löser sig på nåt sätt.

#8 - Lillan Kind

Så jobbigt för honom och även för dig förstås. Hoppas att det löser sig på nåt sätt.

Svar: Tror att det är mer jobbigt för honom just nu men det skulle bara bli jobbigare för honom om han fick vara hemma med mig. och sen tvingas gå till förskolan när jag får ett jobb och vara där på hel tid
Carolina cuevas

#9 - Sanna

Har inga barn så kan inte ens sätta mig i de här, hoppas det löser sig💖

Svar: Tack det löser sig säkert på något sätt framöver
Carolina cuevas

#10 - charlottelinden.se

Men åh, vad jobbigt det måste vara! Kanske är det bara en fas han går igenom?

Svar: Han är väldigt känslig vid ändrigar och behöver extra tid på att acceptera vissa saker.Det är väldigt viktigt att vi förbereder honom om det ska ske ändrigar.
Carolina cuevas

#11 - Fnulan

Jag ser att du fått bra kommentarer och jag tycker att du ska ta diskussionen med förskolan. Ni måste jobba som ett team för att hjälpa honom. Kram

Svar: Både jag och hans pedagoger har en väldigt bra dialog med varandra.Vi snackar alltid ihop oss vid hämtningen och skulle det vara något under dagen så har vi kommit överens om att vi ringer.Vi har av den anledningen gjort om hans schema för att se om det möjligtvist underlättar för honom.
Carolina cuevas

#12 - Kamilla

Sådana perioder har de flesta barn några gånger under sin fsk tid. De kommer gå över även om de sliter ut hjärtat på oss mammor. Försök medan du kan ge barnet korta dagar och mkt tid och beröm.

Svar: För tillfället går han 15 timmar i veckan vilket motsvarar 3 dagar i veckan så han går inte många timmar på förskolan.
Carolina cuevas