Matar fåglarna
 
Nu när det börjar bli riktigt kallt om dagarna och fåglarna har svårt att hitta mat så hänger vi ut lite mat till dom.
#1 - Malin Moen

Skulle behöva mata våra fåglar med. Har inte så mycket träd och hänga dom på. Så får nog inskaffa en stolpe för att hänga dom i! :D Hade missat detta helt och får nog inköpa allt tills imorgon!

Svar: Det funkar alldeles utmärkt att hänga dessa i buskar annars men att slå ner en stolpe är inte fel det heller.
Carolina cuevas

#2 - Amanda

Så fint av er att tänka på dom små fåglarna

Svar: Vi har gjort detta i flera år och kommer absolut att fortsätt göra det
Carolina cuevas

#3 - Frökenny

Mysigt att hänga ut mat till fåglarna, det tycker mina barn också är kul! 🌸💕

Svar: eller hur och sonen tycker att det är viktigt att se till så dom har både mat och vatten nu ❤
Carolina cuevas

#4 - Lillan Kind

Så gulligt av er att hänga ut mat åt fåglarna!😊 Här äter dom fallfrukt än så länge.

Svar: Ja så länge dom har något att äta behöver man ju inte köpa fågel mat till dom 😀
Carolina cuevas

#5 - Denevigaresenären

Så fint av er. Vi brukar också lämna lite fågelmat i trädgård så får ta när de vill 😊

Svar: vad kul att göra att ni också tänker på fåglarna 🤗
Carolina cuevas

#6 - johanna

Ååh vad mysigt! Våran granne har fågelmatare precis utanför deras och vårat fönstret, så hoppas grannen matar dem i vinter så jag kan se dem <33

Svar: Vad mysigt att du får ta del av att se dom äta utanför fönstret 😀
Carolina cuevas

#7 - Sara

Så mysigt! Det gjorde jag alltid när jag var liten :)

Svar: Visst är det mysigt
Carolina cuevas

#8 - Nilla

Ja, det är viktigt med mat till småfåglarna nu på vintern. Så bra att ni hänger ut mat!

Svar: man vill ju inte att dom ska svälta i vinter 😉
Carolina cuevas

#9 - Emma

Vad snällt av er, hänger ni bara talgbollar eller något mer också? Vi brukar hänga ut talgbollar men även vanlig fågelmat i behållare :)

Svar: vi brukar faktiskt hänga ut tallbollar och fågel frön i behållarna.Men nu har vi bara köpt hem bollarna och ska förhoppningsvis köpa frön nästa vecka. Till julafton brukar dom få lite annat smått och gott 😁
Carolina cuevas

#10 - Chanelle

Så fint! Man får så himla fina fåglar till sig på vintern om man har lite mat ute! Domherre bland annat :D

Svar: älskar att titta ut genom fönstret och se dom äta från vårat träd
Carolina cuevas

#11 - bloggenommaria.blogg.se

satt faktist idag och funderade på när man skall börja mata fåglarna, vill ju inte att ev flyttfåglar skall stanna kvar pga att jag matar. Vi har dock ännu en hel del bär kvar i träd och buskar så får kanske vänta

Svar: Vi har sätt att fåglarna har letar efter mat i våran trädgård och därför beslöt vi att börja redan nu.
Carolina cuevas

#12 - Amanda

Vad mysigt att mata fåglarna. Ja det börjar bli riktigt kallt nu dröjer nog inte länge innan snön kommer! :)

Svar: Vi hoppas här hemma att snön kommer snart.
Carolina cuevas

#13 - charlottelinden.se

Så mysigt! Det är SÅ mycket fåglar vid fågelmaten i år tycker jag!

Svar: Det beror nog på torkan som har varit
Carolina cuevas

#14 - Hanna

Ja fy vad kallt det har blivit! Snällt av er att tänka på fåglarna :)

Svar: Ja det är verkligen kallt om dagarna nu och då måste ju fåglarna få mat för att överleva
Carolina cuevas

#15 - Jennysvardag

Åh, så mysigt och hänga upp matbollar till småfåglarna 😍 ska nog göra de med sonen :)

Svar: Det tycker jag abslut att du borde göra om möjligheten finns. sonen älskar att få mata fåglarna 😘
Carolina cuevas

#16 - Wifeey

vilken fin bild och så fint av er att hjälpa dessa små fina fåglarna :D

Svar: Tack så mycket
Carolina cuevas

#17 - Mirre

Ohh så fint av er att mata de., ska nog vi gå göra imorgon 😁

Svar: Vi har gjort detta i flera år och kommer absolut att döttrar.Det tycker jag abslut att ni ska göra om ni har möjligheten 🤗
Carolina cuevas

#18 - Jennifer

Sådant har jag nog aldrig gjort :P Stor creed till er :D

Svar: Det kanske beror på att du bor i lägenhet och inte har den möjligheten. Tackar
Carolina cuevas

#19 - katja

Åh vad gulligt av er. Vi har aldrig några fåglar hos oss.

Svar: Vi är otroligt djur kära och vill inte att fåglarna ska svälta i vinter.
Carolina cuevas

#20 - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★

Så fint att ni ger fåglarna mat :D. Jag får ju inte göra det då jag bor i lägenhet och ja det lockar till sig råttor :(. Så himla trist på ett vis för det är verkligen något som fåglarna behöver :)

Svar: Jag förstår helt och hållet att ni som bor i lägenhet inte har möjligheten till att mata fåglarna.Blä nej råtterna vill man inte locka till sig direkt.Det är därför vi använder oss av behållaren när vi matar fåglarna. Råtter klarar vi oss utan
Carolina cuevas

#21 - Fnulan

Så bra!! Jag fick lära mig att har man väl börjat ge dom mat får man inte sluta. Jag som glömmer allt får alltså strunta i det..

Svar: Det har jag med fått höra och vi kommer att fortsätta att mata dom fram till våren
Carolina cuevas

#22 - Sanna

Om jag hade möjlighet, skulle jag matat dom men bor i lägenhet och kan inte göra det från balkongen :(

Svar: Det förstår jag också att du inte kan mata dom från balkongen 😀
Carolina cuevas

#23 - Yela

Va fint av er! Jag önskar att vi kunde göra det men skulle aldrig gå för våra katter tyvärr 😕

Svar: Ja det kan ju bli väldigt svårt när katterna vill jaga fåglarna i stället 🙈
Carolina cuevas

#24 - Em

Usch ja, riktigt kyligt!
Jag saknar värmen och sommaren, trot det kommer bli en superkall vinter nu mär kylan är aå pass redan.

Svar: Jag tror också att vi kommer få en super kall vinter i år med tanken på hur varmt vi fick det i sommrast
Carolina cuevas

#25 - Kamilla

vilka glada fåglar ni kommer ha där hemma vid när ni är snälla och bjuder på mat.

Svar: Klart dom också måste överleva vintern 😉
Carolina cuevas

#26 - Melissa Skywalkz

Sååå bra att mata fåglarna, du är verkligen en bra förebild för din son <3

Svar: Tack det gläder mig att höra 🤗
Carolina cuevas