Sonen sitter helt koncentrerad och målar
 
 
 
 
 
 
Sonen behöver varva ner i god tid på kvällen innan han ska lägger sig,annars tar nattningen en evighet för oss.Han kommer på flera tusen anledningar till varför han inte ska sova.Nu sitter han helt koncentrerad i sin stol och målar sin dinosaurie medans vi väntar på att Jb ska komma hem från jobbet.Vad gör ni för att få era barn att varva ner inför kvällen?
#1 - Ida ( nouw.com/idalipika )

Va fina bilder du tagit! Han ser ut att tycka om att måla 😍

Svar: Han älskar att måla och kommer hem med minst 6 st målningar från förskolan varje gång han har varit där.
Carolina cuevas

#2 - Mirre

OH så koncentrerad 👍😀

Svar: Det är han verkligen 😘
Carolina cuevas

#3 - Orsakulla mamma vid 20, nu lärare & doula

Så mysigt :). Perfekt att hitta något som funkar också till ens barn så att det blir lättare med sömn och annat :)

Svar: Det är så skönt att vi har hittat något som fungerar
Carolina cuevas

#4 - Chanelle

Vilket bra sätt att varva ner han på! Måste vara jättekul att måla sin egna dino👏 Musik/läsa/bli läst till har alltid varvat ner mig enda sen jag var liten 😊

Svar: Vi har testat musik men det får honom bara upp i varv 🙈Vi läser också för honom men för att kunna göra det behöver han vara avkoppland
Carolina cuevas

#5 - Frökenny

Jag har också aktiva barn och gör lite olika för att varva ner. Alltid godnattsaga såklart men också avslappningsyoga, kvällsbad och låter dom lyssna på meditationssagor om dom har svårt att varva ner (har skrivit mer om detta på bloggen) 🌸💕https://nouw.com/frökenny

Svar: Jag läser alltid också god natt saga tillsammans med honom.Men han har svårt att koppla av ordentligt och behöver extra tid på att varva ner innan sagan.Får kolla in på din blogg i morgon efter tipsen 😀
Carolina cuevas

#6 - Jennysvardag

Så roligt och måla gipsfigurer. Jag brukar läsa några böcker innan sonen ska sova 😊

Svar: Det gör jag också för sonen men han kan inte koppla av ordentligt när han är uppe i varv.
Carolina cuevas

#7 - Jennifer

HAHA så typiskt barn att ha en miljon anledningar till att INTE sova.. Måste kissa.. Måste dricka.. Ja listan kan göras lång :P

Svar: Eller hur nästan som man själv vill pröva att komma på anledningar varför man vill sova länge på helgen.
Carolina cuevas

#8 - Fröken Rödlök

Jag har inga barn så kan inte svara på frågan men vad roligt att få sitta och måla figurer på det viset, det tyckte jag också var roligt när jag var liten =)

Svar: Det är verkligen kul att kunna sitta och måla tillsammans 😀
Carolina cuevas

#9 - Therese

Jag har själv inga barn så jag har tyvärr inte så många tips att komma med. Men så smart att ha en lugnare aktivitet sådär, och så kul! Minns att jag målade gipsfigurer när jag var liten och det var ju verkligen så himla roligt :D

Svar: Då förstår jag att det kan vara lite svårare att komma med tips.Han måste ha en lugnare aktivitet inför kvällen annars kommer han inte ner i varv och somnar alldeles för sent.
Carolina cuevas