Viktigt att vissa att man anstränger sig
 
Nu är det så här att vi arbetslösa har krav på oss att vi  måste söka jobb,det är viktigt att man visar att man verkligen anstränger sig för att få jobb.
 
Nu är det så att för snart en månad sedan blev jag erbjuden ett arbete som passar mig i hansken.Problemet är bara att jag har en sius från af som lovade att kontakta arbetsgivaren och förra veckan ringde hon mig.
 
Hon påstod då att hon hade fått fel nummer av mig till arbetsgivaren och hon fick ännu en gång nummret till honom.Tror ni att hon har ringt honom ännu?Nej det har hon inte gjort och han har försökt att få tag i henne och hon har inte svarat på mitt mail heller.
 
Så med andra ord måste jag söka arbeten tross att jag har blivit erbjuden en tjänst och hade hon gjort sitt så hade jag inte behövt vara arbetslös längre.Det känns så himla tråkigt att man anstränger sig för att få ett arbete och så är det af som strular.
#1 - Hanna Karlsson

Men vad trist att det strular och jag hoppas att det ordnar sig för dig. Så dumt att det är arbetsförmedlingen som strular. Kan du inte kontakta arbetsgivaren själv?

Svar: Jag har daglig kontakt med arbetsgivaren.Men eftersom att jag har sius så vet ingen av oss två hur det fungerar om vi skriver på papperna utan henne🤔Blir så trött att dom inte kan göra sitt jobb
Carolina cuevas

#2 - Johanna

Sjukt trist när de inte sköter sig, men förväntar sig en själv skall göra det. Kan inte arbetsgivaren ringa henne? Så kanske det händer något!

Svar: Som det står i inlägget har arbetsgivaren försökt att ringa henne.
Carolina cuevas

#3 - Daisy

Dom kan ju aldrig sköta sitt men när väl dom vill ha nå fixat då ska de ske pp 2 sekunder

Svar: Precis min tanke i det hela
Carolina cuevas

#4 - Amanda

Ja det är så tråkigt när man verkligen försöker och så gör dom inte de dom säger att dom ska göra. Hoppas verkligen du hittar ett arbete :)

Svar: Ja så ska en annan hålla på att lägga ner tid på att sköta sig i sitt
Carolina cuevas

#5 - Kamilla

Tråkigt med strul när du hittat något som du verkligen ville ha. Men men det kanske blir där i alla fall vem vet. Lycka till med jobb sökandet.

Svar: Det är verkligen tråkigt och tänk om det sker ännu en gång?
Carolina cuevas

#6 - Popprinsessan

Usch vad trist! Förstår att det tar mkt energi men du kanske borde lyfta problemet på AF? Prata med någon chef?
Hoppas att det löser sig med jobbet!

Svar: Helt ärligt så orkar jag inte att ringa runt för att få samtliga vidarekopplingar hitt och ditt
Carolina cuevas

#7 - Madde

Så tråkigt då det blir på det sättet. Nu har du gjort allt du kan iaf och det måste du vara nöjd med.

Svar: Det är verkligen så tråkigt att en annan ska sköta sig men dom behöver inte det
Carolina cuevas

#8 - Emelie

Men fy så trist! När du ansträngt dig och hittat ett bra arbete! Hoppas att det löser sig för dig!

Svar: Precis och jag börjar tröttna rent ut sagt
Carolina cuevas

#9 - Therese Carlsson

Näe fy för honom. Jag hade ringt hans chef och sagt ett och annat .. så trist att du måste sitta och söka nytt bara för att han inte kan göra sitt jobb.

Svar: Det är verkligen trisst att jag måste sitta och söka tross att jag har blivit erbjuden en tjänst.Så irriterande att hon inte kan göra sin del
Carolina cuevas

#10 - Åse

Åh tråkigt med krångel.. Men vilket fint kök ni har :)

Svar: Ja varför ska alltid något krångla för en?,Tack älskar själv vårat kök men önskar att vi hade byggt större
Carolina cuevas

#11 - MADDISENJ.SE - mode och föräldraskap

Usch vad trist att de inte kan sköta sitt jobb när de är på de arbetssökande som iglar!!! Hoppas det ordnar sig inom kort för dig med jobb!!

Svar: Precis och så kan dom inte göra sitt själva
Carolina cuevas

#12 - Lillan Kind

Men fy tusan så dåligt av af! Ansträngningar ska gå åt båda hållen! Af ska inte fungera som ett hinder för någon att få jobb. Det är nog tyvärr läge att be att få prata med en chef och kräva att dom löser situationen åt dig.

Svar: Det är verkligen tråkigt men nu har jag äntligen fått tag i min susis-konsult.Jag och arbesgivaren ska ditt på möte i morgon.
Carolina cuevas