Eftermiddagen har varit riktigt påfrestande
 
Wille har testat mitt tålamod ända sen jag kom för att hämta honom på förskolan.Han har skrikit och sparkat både mot mig och grejer.Jag blir så himla trött på vissa föräldrar som säger att de aldrig har tappar tålamodet eller har bryter ihop på progrund av sitt/sina barn.
 
Jag tror nog att alla föräldrar någon gång har tappat tålarmordet tross att det är svårt att erkänna för oss andra.Bara för att man är förälder så betyder det inte att allt är underbart med föräldrarskapet.
 
Vi är som sagt inte några robotar som klarar av hur mycket som helst.Jag har suttit på vårat berg i någon timme och bara njutit av tystnaden.
#1 - Marie

Gaaah sådant är så påfrestande, man kan bli helt knäckt, verkligen sååå tålamodskrävande.Man höjer rösten, man blir arg osv man får dåligt samvete, men som du säger man är inte mer än människa

Svar: Du beskriver det så himla bra och är sanningen för oss i mellan åt
Carolina cuevas

#2 - Anna

Jag har inga barn själv, men imponeras ofta över hur mycket tålamod ni som föräldrar har. Klart att man inte kan vara på topp hela tiden!

Svar: Just idag tog mitt tålarmord slut och det brukar annars vara sambon som tappar sitt innan mig.Det är klart att det också är minst lika jobbigt för sonen som det är för oss.Eller hur vi är ju inte gjorda av stål direkt
Carolina cuevas

#3 - Jennifer

Sådana dagar är inget vi hurrar för! Tålamodet är verkligen en sak som sätts på prov när man fått barn :P

Svar: Verkligen inte Ja det ska gudarna veta men vem har sagt att livet som föräldrar ska vara lätt?
Carolina cuevas

#4 - Sara

Äh de som aldrig tappar tålamodet tror jag nog mer håller frustrationen inuti sig, barn läser sådant också.
När min äldsta son växte upp så var han oerhört provokativ och ofta väldigt aggressiv, utbrotten kunde vara i timmar och gjorde helt slut på oss bägge (Ja, om någon läser och förfäras, jag tog kontakt med och fick hjälp av BUP då).
Alla tappar tålamodet ibland, alla blir någon gång frustrerade, alla höjer troligen rösten ibland också. Så länge grabben vet att du älskar honom även om du kan bli arg på saker som han gör så måste det få vara okej. Egentligen så visar du ju honom bara hur en människa fungerar.
Det vore hemskt om han växte upp med tanken att man inte får uttrycka känslor, eller att folk inte kan eller får säga ifrån när man gör fel. Så, försök att vara lite förlåtande mot dig själv, jag vet att man får dåligt samvete, att man kan känna sig helt värdelös och misslyckad både som människa och förälder men det är okej!

Svar: Nu när du säger det så tror jag också att dom håller det inombords.Vad jobbigt det måste ha varit för både er föräldrar och sonen så klart.Kände ni att ni blev tagna på allvar och fick rätt hjälp på bup?Gud skulle aldrig komma på tanken på att inte låta någon av oss få vissa våra känslor.Tack för dina fina ord det värmer att höra att du peppar än när man får dåligt samvete ❤
Carolina cuevas