Historien om min hund del 1
 
Ni var några stycken som ville veta lite mer om min hund och i detta inlägget får ni följa hans första tid.Rex kom in till mitt förra jobb år 2011 som en omhändertagen valp av polisen.När ett djur blir omhändertagen av polisen är det sen upp till länsstyrelsen som avgör om ägaren ska få tillbaka djuret eller inte.Det finns många olika anledningar till att djur omhändertas av polisen.
 
Rex utredning tok lite längre tid än vad det brukar göra och tack vore min förra chef så blev utredningen kring R klar fortare.
Någon som är viktigt att veta gällande omplaceringshundar/djur är att man i många fall inte vet särskilt mycket om hundarnas/djurens bakgrund.
 
 
För att säkerställa att hunden/djuret hamnar i bra hem görs en kontroll, dom kollar upp familjeförhållanden,brottsregisteret mm.Min förra chef gick in för att rekommendera mig som en lämplig person för att ta över Rex.Efter att polisen hade gjort en koll på brottsregisteret på mig så ringde dom och meddelade för min chef att jag fick ta över honom.
 
När chefen kom ut till mig och talade om att polisen hade gjort en bedömning och Rex fick följa med mig hem redan samma dag skrek jag ut av ren lycka.Min tik som jag hade sen innan var dock inte lika överlycklig över att få hem en jobbig liten valp.Men tiden gick och dom två blev bästa vänner med varandra och till och med delade på samma säng.Fortsättningen på hela historian kommer att komma upp i ett annat inlägg.
#1 - Michelle

Det är så fint när man tar emot en omplaceringshund . Jag tog hand om en Annas hund innan min nya och han fick jättebra sen hos mig 💕 han hade haft en mkt jobbig bakgrund

Svar: Vad härligt att höra att du lätt honom bo hos dig tross sin jobba bakrund.❤
Carolina cuevas

#2 - deveny

Det er så koselig at noen tar seg av hunder som må omplasseres. De behøver et hjem. Det er ikke hundes skyld at mennesker er idioter. Han ser ut som en trivelig hund.

Svar: Håller med dig om att det är aldrig hundens fel
Carolina cuevas

#3 - Anna

Åh blir så glad när jag läser detta & ser fram emot fortsättningen, inte glad över att han var i en situation för att bli omhändertagen men glad för att han fick komma till dig ❤️

Svar: Förstår precis vad du menar och känner precis likadant ❤🙏
Carolina cuevas

#4 - Fröken Rödlök

Vad roligt att få läsa. Det är så fint att det finns sådana som er som väljer att ta omplaceringsdjur när svin inte kan ta hand om dem själva. Det är en sån fin täckning på honom, så vacker hund.

Svar: Tack så mycket bara tragisk att människor ger sig på oskyldiga djur.
Carolina cuevas

#5 - A

Tycker det är hemskt att det finns djurägare som behandlar sina djur så illa att de måste omhändertas av polis! Stackars oskyldiga varelser!!

Svar: Det är du absolut inte ensam om att tycka.Men det är tross allt bra att djuren blir omhändertagen av polisen och får en chans till ett bättre liv.
Carolina cuevas

#6 - Viktor Högnäs

Vad roligt att få höra om hunden ju! :) Bra att de kan komma till bra familjer så att säga! :)

Svar: Vad roligt att du tycker det 😀 får se när jag får tid till att skriva fortsättningen
Carolina cuevas

#7 - sofia

Åh du är verkligen en hjälte som tog hem honom till dig! Ska bli spännande att få läsa mer :)

Svar: Hjälte vet jag inte direkt om jag är.Utan vi fick ett speciellt band rätt fort och vi hade ändå pratat om att skaffa valp
Carolina cuevas

#8 - Daisy

Vilken berörande historia , sä fin han är :) ser fram emot resten

Svar: Det är det verkligen och ibland har jag själv svårt att tro på att det är sant
Carolina cuevas

#9 - www.nouw.com/sannaevelyne

Så himla fin han är & grattis till att du fick honom :)

Svar: Tack så mycket dock fick jag honom inte utan en omhändertagen djur kostar en liten slant
Carolina cuevas

#10 - Madde

Tufft att ta en omplaceringshund. Precis som du säger så vet man inte vad den varit med om. Tur den kom till er och fick det bra.

Svar: Ja det ska gudarna veta att det är. ångrar inte en sekund över att vi tog över honom
Carolina cuevas

#11 - Madde

Tufft att ta en omplaceringshund. Precis som du säger så vet man inte vad den varit med om. Tur den kom till er och fick det bra.

Svar: Ja det är inte precis som att ta hem en vanlig liten valp utan man måste vara beredd på att lägga ner tid och hitta förtroendet hos valpen.Vilket jag redan hade lyckas med innan han blev min
Carolina cuevas

#12 - Jennifer

Vilken fin kille och Rex passar ju honom utmärkt tycker jag :D

Svar: Visst är han fin våran Rex som självklart fick sitt nya namn av husse 😀
Carolina cuevas

#13 - JUNITJEJ

Så varm om hjärtat jag blev när jag läste detta!! Jag är så glad över att polisen omhändertar hundar och andra djur som far illa och att man tar tid på sig att finna en rätt ägare. Vilken tur för Rex att just ni tog hand om honom!

Svar: Jag är också glad över att polisen omhändertar djut som far illa i sina hem. och att dom låter djuren få en annan chans.Tyvärr sker det att många djur är för trasiga för att laga och som får somna in för sitt egna bästa.Jag älskar att få jobba med hundar och andra djur som har fart illa i sitt tidigare liv.och att känna att jag är väderfull del i djurens/ hundarnas liv.

Hundvårdares roll handlar till stor del om att ge omvårdnad och en trygg tillvaro.Jag har tidigare erfarenheter av att jobba med alla möjliga hundar bla problem hundar,agressiva,mm.När han kom in till oss där så blev jag kär direkt i honom.
Carolina cuevas

#14 - Lillan Kind

Så härligt att fina Rex fick ett så bra hem hos dig och familjen!❤Jag hade ingen aning om hur det fungerar med omhändertagna hundar, så det känns bra att ha fått veta att nya ägare kontrolleras noggrant. Det vore ju hemskt om en stackars hund skulle hamna ännu en gång i tråkiga omständigheter.

Svar: Tack vad glad jag blir över att höra att du tycker det.Gud ja djur som har varit med om tråkiga omständigheter tidigare i sitt liv måste få ett trygghet.Det är inte bara att göra en intresseanmälan och sen få köpa ut djuret för en lämplig slant.Utan den nya ägaren kontrolleras noga och i vanliga fall kan dom vilja göra ett hembesök också
Carolina cuevas

#15 - Fnulan

Han borde göra ett gästinlägg och berätta allt för oss på sitt hundsätt. Vad fint att bli fostermatte/husse KRAM

Svar: Ja om han hade kunnat det så skulle det underlätta😘 Det är det verkligen
Carolina cuevas

#16 - Mirre

Finaste finaste REX och såklart att han skulle bli er =D

Svar: Så kände jag också från första stunden våra blickar mötes 😘
Carolina cuevas

#17 - Sandra

Så mysigt och bra gjort av dig att ta hand om en omplaceringshund ❤

Svar: Gjorde bara vad mitt hjärta sa åt mig att göra
Carolina cuevas