Det har varit svårt att acceptera
 
Sedan jag var liten har jag  velat berätta för allmänheten och personer  runtomkring  mig hur det är att vara en person som har diagnosen lätt utveckligstörning.Men jag har haft väldigt svårt att acceptera att jag har en lättare variant av utvecklingsstördning.
 
Man möter många människor som har svårt att  förstå hur det är att leva med en diagnos.Man ska inte behöva särbehandlas bara  för att man kan ha lite svårare med vissa saker.Jag vet att oftas är det brist på kunskaperna  som gör att man blir behandlad på ett annat sätt eller glöms bort helt enkelt.
 
Den största  kampen för mig har varit att lära mig att inse att det inte spelar någon roll om jag är lindrig utvecklingsstörd eller inte för mina närmaste.Jag har stora drömmar precis som vilken människa som helst.Om det är något som jag inte längre accepterar är att bli utnyttjad på olika sätt.Har varit alldeles för snäll och inte insett att vissa människor bara utnyttjar mig för att man alltid ställer upp.
#1 - Amanda

Fina du inger fel med disgnåd

Svar: Det vet jag men har ändå haft problem med att berätta detta
Carolina cuevas

#2 - Daisy

Folk har så lätt att döma , men du är stark :) inge fel att ha en utvecklings diagnos 🙏

Svar: Jag har alltid varit väldigt noga med att alltid vara människor till lags och att alltid ställa upp på andra.Detta har tyvärr lärt till att man blir utnyttjad och nertrampad, att man blir som en dörrmatta för andra.Har fått nog och från och detta året har jag bestämt mig för att aldrig bli utnyttjad igen.Tack snälla försöker vara så stark som möjligt
Carolina cuevas

#3 - Anna

Så bra att du känner att du kan berätta nu och att du vet var dina gränser går. Heja dig!

Svar: Det är verkligen på tiden att berätta min historia och berätta hur man blir behandlad av vissa människor.Nu räcker det helt enkelt ❤
Carolina cuevas

#4 - Hanna Karlsson

Vad modig du är att du berättar för oss! Det är starkt. Jag hade ingen aning om det här, vad lite man vet egentligen om andra människor. Vad bra att du bestämt dig för att inte vara för snäll.

Svar: Du är inte ensam om att inte veta om det,tross att jag skrev ett inlägg om detta för någon vecka sen.
Carolina cuevas

#5 - Viktor Högnäs

Alla har vi drömmar, alla är vi likadana! Du är superstark

Svar: Det har du helt rätt i
Carolina cuevas

#6 - Sarah

Så bra att du nu kände att du kan berätta om att du har en diagnos. Det är ju inget fel med att ha det :)

Svar: Det har du rätt i men är så trött på att bli särbehandlas av vissa.Som om man inte skulle klara av något för att man har en diagnos
Carolina cuevas

#7 - sofia

Jag kan verkligen förstå vad du menar, jag tycker du är så stark som skriver om det nu. Det där med att vara för snäll och bara få skit känner jag verkligen igen mig i. Grymt av dig att du har börjat sätta gränser nu för du förtjänar verkligen det bästa :)

Svar: Tack snälla du😀 Dock är det inte lika populärt hos af att jag har satt ner foten
Carolina cuevas

#8 - Madde

Stark att berätta. Många där ute har så mycket fördomar

Svar: Det har du rätt i och dom har fördomar för att dom inte har någon kunskap ang lätt utvecklingsstördning
Carolina cuevas

#9 - www.nouw.com/sannaevelyne

Starkt att berätta!
Tror som du säger; att ibland handlar det om okubskap... Men man ska aldrig behöva bli utnyttjad - inte okej!

Svar: Tycker är vi många som blir utnyttjade för att man är för snäll.Men nu har jag börjat säga i från riktigt ordentligt
Carolina cuevas

#10 - Anna

Har 2 stycken personer i min omgivning som också har lätt utvecklingsstörning. Det är så lätt att bli utnyttjad utan att man tänker på det själv. Nu måste du visa upp vem du är och att du tar ingen skit! Du är grym, bara att du nu tagit steget att berätta om din diagnos öppet tyder på att du tagit ett steg längre! Du är grymt stark. Och följer gärna med på din resa mot dina drömmar! Du är värdefull glöm aldrig bort det ❤️

Svar: Tack snälla du får dina vänliga fina ord det betyder oerhört mycket för mig.Det är tydligen inte så populärt att jag har börjat säga i från till tex af.Men nu har jag bestämt mig för att inte låta någon kära över mig.❤
Carolina cuevas

#11 - Tooä

Du är stark Carro. Och oavsett om du har en diagnos eller inte så är du en av mina bästa vänner ! Tack för att du finns !

Svar: Tack själv för att jag får ha dig i mitt liv 😘
Carolina cuevas

#12 - Sandra

Jag förstår inte varför folk ska dömma andra. Lättare utvecklingsstörning betyder ju inte att du ingenting kan, som du skriver så har du ju svårare för vissa saker bara, men det har vi ju alla från och till ❤

Svar: Det förstår inte jag heller ärligt talat.Det är som om dom målar upp en egen bild när dom hör ordet utvecklingsstörning.💞
Carolina cuevas