Har du en hund som inte lyder, släpp den inte lös då
 
Jag förstår mig verkligen inte på hundägaren som inte har tillräcklig pli på sin hund som ändå väljer att ha den lös.Jag var precis ute på en koppel promenad med min hund & ser en hundägare med sin hund lös ca 80 meter i från oss.Hunden får syn på oss & springer i från sin ägare med full fart mot oss.
 
Jag hinner be min hund sätta sig ner & ställer mig framför honom.Jag försöker få en egen uppfattning om den lösa hunden samtidigt som ägaren skriker på sin hund längre bort.Den ska bara fram till min hund som sitter bakom min rygg.
 
Jag försöker att hålla den borta från min hund & till slut börjar min hund att markera med ett morrade.Ägaren kommer fram till oss & kopplar upp sin hund.Hon skrattar & berättar att hon håller på med att träna på att ha hunden lös.Förklarar att det inte är lämpligt sätt att träna inkallning på en bil vägen & dessutom vid hundmöten.Denna gången gick det bra men nästa gång kanske det inte alls går lika bra.