Om sanningen ska fram

God förmiddag kära bloggläsare och tusen tack för alla era fina kommentarer som ni lämnar det värmer verkligen ska ni veta :) Dom senaste dagarna har jag fått så många positiva kommentarer och det tillhör inte verkligheten för mig tyvärr snarare tvärtom.
 
Jag hör dagligen kommentarer från vuxna människor som säger att landsbygden skulle vara dålig för barn. Allt handlar om gemenskap och rörelse i byn/orten. Det är ingen stor grej att bo på landet, många människor gör det.
 
Jag är så glad att jag fått ge min sin denna här uppväxten i detta lugna tempo och med den här utsikten. Många undrar över är hur säkert det är att bo så isolerat med små barn? Den frågan begriper jag mig inte på i huvudtaget. Känslan att öppna dörren en höstmorgon och stiga ut i morgonrock bara till ljudet av fågelkvitter är magiskt..
 
Att få andas ren luft, uppleva årstidernas skiftningar, plocka svamp i skogen intill och äta  svampen till mackan samma morgon. Här laddar vi batterierna på det bästa stället på enligt mig😍 underbara landsbygnaden .
 
Åh de bästa är att få se min lyckliga lilla prins springa runt på tomten,spela fotboll,hoppa stutsmatta utan att behöva vara orolig för trafiken.Jag har blivit avdomnad mot kommentarer på nåt sätt nuförtiden att jag struntar helt i vad folk tycker och tänker och vad dom har för åsikter om hur vi har valt att bo eller vad dom har för åsikter när dom får reda på att vi bor på landet med ett barn.
 
I dont care. Ingen har med det att göra Ingen annan förutom jag och Jb  Det var här vi träffades första gången Jb och jag..framförallt så var det här som vi började vår kärlekshistoria på riktigt år 03.Tack ännu en gång för alla härliga kommentarer nu ska jag fortsätta att söka jobb kram
#1 - Emma Engström

Åhh skogen är helt fantastisk!! <3

Svar: visst är den det 😀
Carolina cuevas

#2 - ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★

Hade jag haft pengar och en buffert hade jag inte tvekat att flyttat ut på landet. Det verkar helt magiskt och jag förstår inte hur folk ens kan ha invändningar mot saken? Det är en ren och skär dröm för mig :)

Svar: Det finns en hel del i kommentarerna som håller med dig.Jag är verkligen förvånand över den härliga responsen.Ja det är inte precis gratis att köpa hus på landet.
Carolina cuevas

#3 - Hanna

Jag älskar landsbygden och vill gärna bo utanför stan. jag tror man blir mindre stressad av det, och får ett mer harmoniskt liv.

Svar: Det är nog väldigt individuellt om man blir mindre stressad ute på landsbygden eller inte.Men vi tillhör den gruppen som kopplar av bättre här än stan 😀
Carolina cuevas

#4 - Jennysvardag

Men vad är de för konstiga människor som säger så? Det är ju drömmen att bo på landet när man har barn. Sen träffar ju ens barn kompis på förskolan och skolan. Strunta i dom och lev erat underbara drömliv 😍

Svar: Jag känner ingen som har barn i samma ålder som min son.Så jag har försökt att få till en lekdejt på olika grupper på Facebook men så fort man skriver att man bor på landet så får man nobben eller elaka kommentarer.
Carolina cuevas

#5 - Elisa

Vad konstiga kommentarer. Landet är väl snarare bra med all frisk luft, natur och lugn till skillnad från en större stad. Ser inget konstigt med det alls.

Svar: Många förknippar landet med att man isolerar sig från det sociala livet.Vi har kanske inte så många här på besök men vi isolerar oss inte för det.
Carolina cuevas

#6 - Frugan E

Älskar skog och landsbygd! Jag är glad över att vi lämnade Stockholm och nu kommer bo med skogen inpå knuten. Barnen är rätt stora nu men jag vet att de saknar sånt också så de är glada :)

#7 - Amanda

Tycker ni gör helt rätt i att leva på ert sätt om ni vill leva på landsbygden så gör ni det. Vem vill inte bo nära skogen där man hittar lugnet :) Skogen är fantastisk!

Svar: Dessa elaka kommentarer kommer aldrig att påverka vårat val att leva som vi gör.Ja här stressar man verkligen inte i onödan.
Carolina cuevas

#8 - Ida

Skog och landsbygden är perfekt för en uppväxt, jag tror man lär sig extremt mycket idag på att bo på landsbygden.
Det här med att hålla tider och inte är van med att bussen kommer var 10e minut!

Svar: Det är en bild som jag med har och här får barnen utlopp för sin kreativitet och rörelseglädje.I stället för att sitta inomhus framför en skärm hela dagarna
Carolina cuevas

#9 - Frökenny

Trivs också bra med att bo på landet, konstiga påhopp enligt min mening. Ibland undrar man hur en del orkar lägga sig i andras liv så mycket...

Svar: Vad kul att höra att ni också trivs med att bo på landet.Det undrar jag med faktiskt och har insett att det nog bara är avudsjukan som tar över.
Carolina cuevas

#10 - Kamilla

Jag tror att när barnen är små så tar de efter sina föräldrar och påverkas av dem. Trivs föräldrarna på en plats och med sitt liv gör även barnen det.

Svar: Jag håller fullständigt med dig om det här med att små barn påverkas av oss föräldrar.
Carolina cuevas

#11 - Johanna

Håller med dig, är själv uppväxt på landsbygden och ingenting jag ångrar <3

Svar: Det finns en hel del i här inne som håller med dig.Och jag förväntade mig inte denna responsen som ni har gett mig tack det värmer ❤
Carolina cuevas

#12 - Chanelle

Men va? att folk ens tycker så! Att växa upp på landet är det mysigaste och bästa man kan göra nästan. Det är vissa situationer som kan vara jobbigt när man är tonåring (pratar om egna erfarenheter), när man vill in till stan och kunna träffa kompisar smidigt.. Men är jättetacksam idag att ha fått bo på landet, bara tonåringstrotsen som var tråkig haha!

Svar: Det finns en hel del i kommentarerna som håller med dig.Och visst det finns negativta grejer med att bo på landet men det finns det överallt oavsett vart man bor.Vi har något som heter närtrafik och det innebär att en buss eller taxi kör fram ända till dörren.Om man ska in till stan då finns det en hållplats den stannar på och där i från kan man hoppa på en buss för att ta sig vidare.
Carolina cuevas

#13 - Moen

Varför skulle landsbygden vara dåligt för barn? Tror den skulle vara även bättre för barn att bo på landet! Själv uppväxt på landet och ärvt mitt familjehem. Nu skall även min son få chansen att växa upp här! Vilket är ett toppen ställa :D Tror det är enbart avundsjuka människor som säger det inte är bra! ;)

Svar: Jag håller fullständigt med dig om det här med att det är bättre för vissa barn att växa upp på landsbygden.Jag har alltid mått så dåligt av dessa kommentarer men den senaste tiden har jag tänkt om.Det är nog bara avudsjukan som kommer fram från dessa människor
Carolina cuevas

#14 - Wifeey

jag försöker övertala gubben min till att vi ska köpa hus i skogen då jag verkligen älskar skogen och de lugna

Svar: Du får ta med honom ut på hus visningar så kanske du kan övertala honom lättare
Carolina cuevas

#15 - Jennie

Förstår inte hur man kan säga att de är dåligt för barn att bo på landet 😨 Så himla mysigt & härligt ju!

Svar: Tydligen så avskärmar man sig från det sociala livet.
Carolina cuevas

#16 - Fnulan

Men herregud, folk är inte kloka! Vill man ha stadspuls är det väl bara att åka in till stan.. Äsch du gör de bästa valen för dina barn.

Svar: Eller hur det tar knapp 20 minuter in till stan med bilen.Eller så bokar man närtrafiken som kommer till ytterdörren
Carolina cuevas

#17 - Melissa Skywalkz

Men herregud, varför skulle barn få en sämre uppväxt av att bo på landet? Dummaste jag hört hahah.

Svar: Endel menar att man avskärmar sig från det sociala livet.Vilket jag själv inte håller med om
Carolina cuevas

#18 - charlottelinden.se

Men VA? Jag tänker precis tvärtom. Kan inte föreställa mig någonting bättre för ett barn än att växa upp nära natur och lugn istället för att andas avgaser hela dagarna och växa upp i en stressig stad. Vad olika man kan se på saker och ting!

Svar: Att kunna se sitt barn växa upp ute på landsbygden med en egen trädgård,det är helt enkelt tilltalande för oss.Det är precis som du säger,här är det nästan ingen trafik,mindre avgaser, större frihet, mer lugn och ro.Här behöver vi inte vara oroliga för grannarna ringer störningsjouren eller socialtjänsten när lillemannen testar sina gränser. Både jag & sonen är är riktigt hemmakära som du säkert redan har listat ut.Jag har inget emot att vi alla har olika syn på saker och ting men att kommentera vårat val av att bo utan att man har stället frågan gör mig så ledsen
Carolina cuevas

#19 - Lillan Kind

Jag vet inte vad du har råkat ut för för lustigkurrar! Du ger din son en fantastisk uppväxt, och jag skulle göra precis likadant om jag hade barn. Det finns inget bättre än lugnet och friden på landet. Närheten till natur och djur är ovärderlig!😊

Svar: Å vad glad jag blir över din text och det går rakt in i mitt hjärta 😍
Carolina cuevas

#20 - Fröken Rödlök

Det är ju både bra och mindre bra både att bo i stan samt på landet. Fördelar och nackdelar med allt.

Svar: Jag håller fullständigt med dig om att det finns positiva och negativa sidor med att bo i stan och på landet
Carolina cuevas

#21 - Nilla

Jag är själv uppvuxen långt ute i skogen och har aldrig mått illa av det och mina barn är också uppvuxna på landet. Dom har då inte mått dåligt av det heller.

Svar: Vad skönt att höra
Carolina cuevas

#22 - Emma-Matilda

Min sambo vill bo på landet, men inte jag. eller ja, jag hade mycket väl kunnat tänka mig det, till en viss del. Jag skulel inte vilja bo mitt ute i ingenstans utan grannar, men jag hade kunnat tänka mig att bo utanför stan iaf. :D Tror där är både fördelar och nackdelar med att bo på landet, likaså att där är lika många fördelar och nackdelar med stan. :)

Svar: Alla vi är olika individer och har olika sätt att vilja bo och det accepterar jag.Men när andra ska komma med sina åsikter som man inte har frågat om blir jag ledsen och irriterad.Vi har nyblivna grannar i närheten som också har barn.Jag håller med dig fullständig
Carolina cuevas