Sonen kan också köra fyrhjuling
 
 
När våran son fyllde 3 år fick han en fyrhjuling i födelsedagspresent av oss.Jag var till en början skeptisk och tyckte absolut inte att han skulle ha en.Men jb lyckade övertala mig om att läsa om fyrhjulingen.
 
När sonen kör själv behöver jag inte vara orolig, för det finns både dödmansgrepp, (det är en brytare med snöre som man fäster på barnet, om han ramlar så stängs fyrhjulingen av.) Jag har även en fjärrkontroll som går att stänga av med på ett avstånd upp till 40m.
 
Självklart får han inte under några omständigheter köra utan någon av oss vuxna i närheten.Nu var det ett bra tag sen han körde fyrhjulingen och idag frågade han mig om han inte kunde få köra sin fyrhjuling ett litet tag.
 
Visst det finns vissa risker med att köra fyrhjuling men samtidigt finns risker med ALLT här i världen.
 
Återigen så handlar det om att anpassa det hela enligt efter sitt barns ålder och skicklighet.
Motorisk utveckling och mental mognad varierar kraftigt mellan olika barn.Vi känner att han har den metala mognaden och klarar av att köra barn fyrhjuling.Han har som sagt kört med sina elbilar sen tidigare åldern utan problem.Jag vill bara förtydliga att hastigheten på fyrhjulingen är strypt så det behöver ni inte oroa er för.
#1 - Fnulan

Men jisses vad kul!! Bra att ni tänker på säkerheten!! Får jag komma och testköra?
Kram

Svar: Du är så välkommen att komma och köra.
Carolina cuevas

#2 - Denevigaresenären

Vad roligt! Han ser riktigt proffsig ut som om han kört den hela sitt liv. Precis som du säger, så otroligt viktigt med säkerheten och det ser jag att ni har koll på 😊

Svar: Det är många som tycker att han kör som han inte har gjort annat i sitt liv.Ja säkerheten är den viktigaste av allt för mig.Vi ska bara hitta ordentliga kläder till honom bara
Carolina cuevas

#3 - Madde

Tror inte heller det är så farligt. Som du skriver. Risker finns med allt, och ingen tvekar väl att sätta barnen i en bil?

Svar: Kunde inte sagt det bättre tack för den kommentaren det värmde 😉
Carolina cuevas

#4 - Hanna

Men så roligt för er son. Jag tänker att ni känner erat barn bäst o vet vad han klarar av o inte. Och ni verkar ha koll. Barn mår bra av lite utmaning. =)

Svar: Han tycker verkligen om den 😉Vi har verkligen koll och vi testar den alltid så allt är i sin ordning innan han själv får köra
Carolina cuevas

#5 - Pärla

Hade ingen aning om de är funktionerna men det är ju super! :)

Svar: inte jag heller förresten jag läste om det 😉
Carolina cuevas

#6 - Elisa

Vad kul! Går det inte så fort heller så är ju det ingen fara.
Ja vad gäller ens barns säkerhet så är man som förälder nog rätt bra på att avgöra vad som är bra eller inte. Man känner ju sitt barn och vad barnet klarar av och inte. :)

Svar: Det har du en poäng i 👍
Carolina cuevas

#7 - Sara

Han ser så nöjd ut så!
Det med dödmansgrepp visste jag inte att det fanns men det är ju en jättebra säkerhetsgrej.
Jag tror att ni skapar en tuff och orädd individ som kommer att gå långt här i livet, kul att se!

Svar: Det var självaste säkerhets grejerna som avgjordes när vi köpte den till honom.Utan dödsmansgreppen hade jag sagt i från.
Carolina cuevas

#8 - Fröken Rödlök

Jag har inga barn så har ingen koll men det kändes först som 3 år var ganska ungt för en egen fyrhjuling, men jag ser ju hur anpassad den är för honom. Jag hade nog också velat ha en sådan om jag var barn nu, det ser ju jättehäftigt ut. Fast frågan är om jag skulle våga köra den. Hehe.

Svar: Det var precis den tanken jag själv hade i början när sambon började prata om fyrhjulingen.Men som du själv skriver så är den anpassad för honom.
Carolina cuevas

#9 - Chanelle

Men vad roligt! Vilken fin present han fick! Tycker absolut att barn ska få testa på och köra saker om de har intresse för det! Kommer det någon "polis" här och säger något negativt om det så lyssna inte.
Jag hade en fyrhjuling när jag var yngre och även en liten motorcykel som var jättekul att köra runt på! Jag var lite äldre men hade det funnits bra motorer för barn när jag var liten så hade det vart jättekul! :D Mina barn kommer också få en om jag bor så det fungerar 😍

Svar: Tack för fina kommentarer det värmer att höra att 🤗 Jag bry mig faktiskt inte om någon skulle komma med några negativa kommentarer.Detta är vårat val och vårat liv.
Carolina cuevas

#10 - Jennysvardag

Så bra att dom har anpassat fyrhjulingen med snöret som man kan sätta fast barnet. Väldigt med med kontroll :)

Svar: så bra att dom har tänkt till ordentligt med säkerheten annars hade inte min son fått köra helt enkelt
Carolina cuevas

#11 - Jennifer

Min grabb brukar köra fyrhjuling hos sin pappa, han tycker det är mega kul :D

Svar: Vad roligt att höra att han också tycker om det 🤗
Carolina cuevas

#12 - Mirre

Vad stora de blir snabbt då de sitter sådär och göra lite vuxnare grejer. Samt så mallig han ser ut =D

Svar: Håller med dig om att han ser äldre ut när han sitter och kör sin fyrhjuling
Carolina cuevas