Akut tid hos veterinären med hunden
När jag hade lämnat Wille på förskolan så var morgondagens planer att sätta mig ner i lugn och ro för att gå igenom lediga jobb som passar mig.Jag hann bara sätta mig ner innan min svärmor skriker att jag måste komma ut till vardagsrummet.Rex har kissat ner sig tross att vi hade varit ute 5 minuter innan och han betett sig underligt.
 
Han har aldrig kissat ner sig inte änns som valp.Jag tar ut honom på en promenad och han beter sig fortfarade inte normalt utan det ser ut som han har riktigt ont när han kissar.Det var bara att kasta sig över mobilen och ringa veterinären.
 
Vi fick en tid och vi hade 20 minuter på oss att promenera ditt och samtidigt försöka ta lite urin i från honom.Vi misstänkte att han hade blivit kall och fått en urinvägsinfektion.
 
Veterinären kände i genom honom och lyssnade på hans hjärta.Urin provet vi hade med oss var helt i sin ordning.Vi måste komma tillbaka på fredag för att ta blodprover och sen får vi se vad som sker.Jag har till dess är min uppgift att ha koll på hur mycket vatten han dricker om dagarna.
 
Jag måste mätta upp hans vatten och anteckna hans vatten drickade.För att se om han dricker ovanligt mycket vatten om dagarna.Dessutom hade han gått upp i vikt väldigt mycket sedan vi vägde honom i början av året.För mig är det obegripligt hur han kan ha gått upp så mycket på en sån kort tid.Han får precis lika mycket med mat som han alltid har fått i vuxen ålder och får inget i sidan av förutom några  morötter. Han får dagligen promenad och aktiveras som vi alltid har gjort.
 
Jag ligger här hemma i sängen och målar upp den värsta bilden i huvudet.Tänk om det är så att hans njurar spökar och av den anledningen har han samlat ihop väska.Nej jag vill inte änns tänka tanken men kan inte låta bli ändå.
#1 - Mirre

Usscch nej hualigen, vackra vovven. HOppas att allt är i sin ordning, vill att det ska bli fredag så du skrivit vad det är <3

Svar: Han har troligtvis åkt på en sträckning i ryggen och måste stå på smärtstillande och vila i 2 veckor. Han vägrar dock fortfarande att dricka vatten & därför får jag spruta i vatten i i munen på honom.Der var verkligen inte en rolig dag i dag hos veterinären nu hoppas jag att vi slipper besöka veterinären på många år
Carro