Min lilla gosse verkligen avskyr att duscha
 
Vi har en mycket bestämd och trotsig liten herre här hemma på 3 år.Han har fått för sig att han inte ska duscha/tvätta sig.Det har varit så ett par veckor i rad nu.& det har gått två veckor sen vi kunde tvätta honom ordentligt.Vi har försökt att duscha tillsammans med honom eller låta honom bada i duschbadkaret men har springer bara & gömmer sig.Idag efter förskolan löste jag det med att istället låta honom få bada i poolen hemma hos hans farmor.
 
Han kastade av sig kläderna & slängde sig ner i poolen fortare än kvickt.Nu håller jag tummarna för att detta ska funka här hemma också.Han springer väldigt mycket barfota här hemma & som ni självklart förstår blir han väldigt skitig mellan varven.Har ni några tips på hur vi kan få honom att tycka om att duscha igen?
 
#1 - Netti Starby

Mina barn hade också sådana perioder trots att dom älskar vatten. Det gick över med tiden och tror inte du kan göra så mycket mer än vad du redan gör. Kramis

Svar: Å tack så mkt då behöver jag absolut inte känna mig stressad över situationen
Carro