Hundar har en naturlig instinkt att vakta & larma om det kommer någon.
 
Som alla andra måndagarna så är sonen ledig från förskolan & då passar vi två på att ta en ordentlig sovmorgon.Men i morse blev jag  väckt på ett helt annorlunda sett än vad jag är van vid.Jag vakade av att Rex larma om det kommer någon.Jag tar fram min mobil för att se efter hur mkt klockan är.Min första tanke är att det bara är Jb som är hemma en snabbis.
 
Men sen hör jag blidörrar som slår igen & inser att det inte är Jb.Jag tar kontroll på situationen genom att kommentera hur duktig han har varit men att jag nu tar över.Utan att tänka mig för sätter jag på mig morgonrocken & går ut helt själv för att se efter vad det som sker där ute.Nu hade jag ren tur att det bara var några hantverkare som skulle till våra nyblivna grannar men åkt lite för fel.
 
Jag gick in & satte igång kaffebryggaren när sonen skriker från över våningen & är liv rädd för att det är tjuvar i trädgården.Han var lugn rätt så fort när jag talade om hur det låg till.Vi gick ner & satte oss i soffan som vanligt för att mysa framför tv;n en stund.
 
Jag fick inget morgon kaffe för kaffebryggaren ville inte samarbeta med mig idag.Så mitt humör har inte varit på topp idag kan jag lova er.Min energi har inte heller legat  på högsta toppen så jag har fått anstränga mig för att orka leka,sysselsätta sonen.