I dag fokuserar vi på odling
Något av det första jag bestämde mig för när vi flyttade ut hitt var att vi måste kunna odla egna grönsaker.Vi har med hjälp av mina släktingar byggt i hop vårat egna växthus av spilvirke och gamla fönster.Vi har varje år utnyttjat växthuset och köpt färdiga tomatplantor och gurkplantor.
 
Alla andra grönsaker har vi planterat ut med frö.Men i år blir det andra bullar nämligen för idag har jag och Wille planterat våra egna tomater.Jag hittade detta tipset förra året inne  hos och vi får se om vi har samma tur som henne.Vi har satt sallad,tomater,bönor,ärtor än så länge.
 
 



#1 - Helena

Egenodlade tomater är nog något av det godaste som finns. Att plocka och äta direkt från plantan är svårt att slå.

Svar: Det håller jag med dig om 😀
Carro

#2 - Mirre Sweetwords

Ohh vad gott med egenodlade tomater

Svar: Eller hur 😁 Nu får vi se om det blir något av dessa
Carro

#3 - Miss Jennifer

Vad kul att plantera själva :D

Svar: Det är verkligen något som jag älskar och det är så kul att se hur det växer fram vecka för leka.Det finns inget godare än att odla själv
Carro