Här firas nyår i lugn och stillhet
 
 
 
 
Vi tar en lugn hemmakväll  istället för att fira nyår hos min pappa där resterande av släkten befinner sig för att fira in det nya året.Vi vill nämligen inte lämna våran hund ensam hemma och absolut inte lämna honom inne i stan hos min svärmor.Många hundar tycker att det är mycket obehagligt med smällare och fyrverkerier.
 
Vår egen hund blickar ut över fönsterna och kollar på den vackra himlen och är helt avslappnad.Men inne i Norrköping finns det idiotiska människor som inte har några hjärnceller kvar och angriper människor och djur med raketerna.
 
Av den anledningen vill vi inte utsätta våran hund för dessa människor och göra honom skräckslagen.Skulle aldrig förlåta mig själv om det skulle hända honom något.Sen så blir det alldeles för sent för oss som är småbarnsföräldrar och för sonen.Vi har ätit gurka/morötter med dipp som sonen önskade til kvällen och tänt några tomtebloss ihop.Vill också passa på att önska er ett gott nytt år på er allihopa 
#1 - Amanda

Här blir det en lugn kväll med och låter bra att ni inte lämnar er hund under denna kväll. Tycker folk borde tänka mer på djuren också en kväll som denna. Gott nytt år :)

Svar: Visst är det skönt att bara vara hemma och ta det lugnt.Skulle aldrig falla mig in att lämna honom ensam hemma tross att han inte är påverkad av dessa raketerna.Man vet aldrig om han blir skrämd när han är ensam.Det täcker med att våran förra hund var skräckslagen som fick somna in för ca 3år sen
Carolina cuevas

#2 - Melissaskywalkz

Vad gulligt med tomtebloss, jag visste inte att de fanns så stora! Jag har aldrig smällt av en raket och det är jag stolt över, jag tycker så jäkla synd om fåglarna också :/

Svar: Det visste inte jag heller förresten dom sålde dom i butikerna.Det är synd om alla djuren ute i naturen som får vara med om detta
Carolina cuevas

#3 - Kamilla

Tomtebloss är en kanon grej. Alldeles lagom för mig och så vackra. God Fortsättning fina du.

Svar: kan inget annat än hålla med dig om att tomtebloss är en kanon grej🤗Tack desamma
Carolina cuevas

#4 - Fru Elversson

Så härligt och avslappnande 2018 verkar ha varit! Jag hoppas ert 2019 blir super! Aldrig sett så stort tomtebloss, började fundera på varför dem fick det namnet egentligen haha! Kram

Svar: Inte vi heller förrens dom sålde dom i butikerna och då kunde vi inte låtabli helt enkelt att köpa dessa tomtebloss
Carolina cuevas

#5 - Fnulan

Vad fint av er att sätta hunden först. inte illa att få njuta av de bästa man har. Kram

Svar: Det är klart han är ju våran käraste familjemedlem.
Carolina cuevas

#6 - Chanelle

Så mysigt med grönsaker och dipp! Det var ett bra val av honom tycker jag😍 Så fint med tomtebloss! Önskar att jag hade tänkt på att ta med de gamla från förra året :( Men usch vad hemskt att folk angriper folk och djur med raketer?! Så himla sjuka vissa är! Usch. Men skönt att eran hund inte blir påverkad av att höra raketer iallafall! Gott nytt år!

Svar: Visst var det bra val av honom att välja grönsakerna framför godiset.Det är verkligen sjukt att vissa inte har mer framför pannbenet.Dom ska inte lyckas att skrämma min hund som dom gjorde med min förra. God nytt år och god fortsättning på det nya året
Carolina cuevas

#7 - Katja

Låter som en lugn och skön nyårsafton!! Vilka fina bilder på sonen!!! Gott nytt år önskar jag er 😊🙌🏼

Svar: Det var verkligen en lugn och skön nyårsafton här hemma 😘Tack desamma
Carolina cuevas

#8 - Madde

Dessa raketer. Hade en extremt skotträdd hund och tillbringade så många nyårsaftonar inne i mitt badrum med henne sms min kollega som tillbringade sin nyår inne i sitt badrum :-) God fortsättning.

Svar: våran andra hund som fick somna in för 3 år sen var också skräckslagen av dessa raketerna.Hon fick en kastad bakom sig när vi bodde i Norrköping och vi tillbringade många timmar inne på toaletten.Konstigt nog smittade hon inte ner Rex med sin rädsla.Visst är det jobbigt att se hur stressade och rädda djuren blir.
Carolina cuevas

#9 - Frugan E

Gott nytt år! Skönt med en lugn kväll. Förskräckligt dock att man inte ska kunna ha sina djur inne i stan på grund av att folk inte kan bete sig. Förstår att ni hellre stannar hemma.. :/

Svar: Gott nytt år !Det är verkligen förskräckligt att folk inte har mer vett innanför pannbenet.Det räcker att dom lyckades förstöra för min förra hund så hon blev skräckslagen.
Carolina cuevas

#10 - Kathrinea

Låter ju som ett lugnt och mysigt nyår ändå 😊 tycker också det är så hemskt med alla dessa raketer som förstör och skadar så mycket, tycker man borde satsa på vackra ljusshower istället 🙏🎉

Svar: ljusshower skulle vara perfekt och vackert att se på
Carolina cuevas