Kompletterat brandvarnarena med en mobilt brandvarnare
 
Det är vid sådana här tillfällen som när man blir tvingad till att fly hemifrån som man får sig en tankeställare.En tankeställare att man måste vara mer förberedd & komplettera vissa grejer här hemma.Vi har sen dag ett haft 4 st brandvarnare som är sammankopplade & om det skulle börja brinna på till exempel nedervåningen sänds en signal till de övriga sammankopplade brandvarnarna.
 
Detta har jag känt mig trygg med men nu är jag inte lika trygg längre sen blixtnedslaget.Om ingen är hemma så hjälper ju inte det att alla 4 piper för fullt.Tänk om det skulle börja brinna när hunden är ensam hemma & ingen kan rädda honom.Av den anledningen har jag kompletterat  brandsäkerheten med ett Mobilt Brandlarm som är direkt kopplad till Larmcentralen.
#1 - Mirre

Ja hua sådant här skrämmer en ju verkligen,. Förstår precis dina känslor

Svar: Ja och inte blir det bättre av att det går rykten om att det ska åska & blixtra på fredag igen.Sonen har tagit det väldigt hårt o vågar inte sova i ett mörkrum eller vara själv någonstans
Carro

#2 - Henrik Olsson - Föreläsningar

Sådana brandvarnare är toppen! Har två sådana här hemma också, så börjar det brinna hör alla i huset det :)

Svar: Det är väldigt viktigt att man har bra brandvarnare när man bor mitt ute i skogen.Det gäller också att branden ska upptäckas i tid i fall vi inte är hemma.Att vi inte har inskaffat oss ett mobil brandvarnare innan vet jag inte riktigt varför.
Carro