...
 
Här hemma hos oss har hela familjen samsovit tillsammans.Det var under en period som vi började låta Wille sova i sitt rum,men vi sover faktiskt bäst tillsammans.Jag har vaknat kall svettning flera gånger och haft mardrömmar när vi inte har samsovit.
 
Jag blir konstant påmind om den där hemska natten när han var 7 månader gammal.Jag vaknade av ett märkligt ljud som kom i från hans rum.Jag upptäckte att han hade kräks ner hela sig själv och sängen.När jag precis ska lyfta upp honom kräks han upp på nytt.Jag kan inte låta bli att fundera på hur det kunde sluta om jag inte hade vaknat den natten.
 
Den senaste tiden har jag i stället haft svårt för att sova för att han tar sån stor plats i våran säng.Jag måste helt enkelt komma över min rädsla och lära honom på nytt att sova i sitt rum.I måndags kväll så han frivilligt att han inte ville sova med oss utan i sitt rum.
 
Jag bäddade ordning med två madrasser bredvid hans säng och la mig där.Typisk nog har han åkt på ögoninflammation och vill sova på golvet bredvid mig i hans rum.Vilket han får hela poängen är ju att han ska lära sig att sova i sitt rum.Sen om det är i sin säng eller på madrasser på golvet gör inget.