Det krävs så lite för att bli utesluten från dagens arbetsliv
 
Jag vill vara en bra förebild och visa att vi med en lindrig utvecklingsstörning kan mer än folk tror.Vi är alla olika individer, med olika åsikter och bakgrunder.Bara för att man har en diagnos lindrig utvecklingsstörning så säger den ingenting om kompetensen för ett arbete.
 
Jag är så trött på att ha praktik och inte tjäna mina egna pengar.Som arbetslös och  småbarnsförälder får man anpassa spelplanen.Visst jag har fått kassa utbildning genom praktiken och det tackar jag för väldigt mycke.
 
Nu vill arbetsförmedlingen flytta på mig till ett nytt ställe och låta mig ha praktik där.Jag vill att någon ger mig möjligheten att utforska och förverkliga mina egna drömmar.
 
Det finns inte tillräckligt många arbetsplatser som är beredda att ta emot människor med olika utvecklingsstörningar.Ni arbetsgivare måste sluta värdera jobb och acceptera att vi alla är olika.Jag känner mig kränkt och utnyttjad som människa.