Tycker du att det är vettigt att utsätta sitt barn för den risken helt i onödan?
Den senaste tiden har kommentarer från omgivningen kraftigt ökat.Jag blir så ledsen och förbannad på samma gång.Jag är inte den som i vanliga fall tar åt mig utan skakar av mig mesta.Jag fick en kommentar när jag var ute på promenad med sonen och hunden som jag inte kan släppa.
kommentaren kom från en tant som stannade med sin bil : Tycker du att det är vettigt att utsätta din son för den farliga mördar hunden helt i onödan?Du som mamma ska skydda din son från allt farligt och inte utsätta honom från att kunna bli mördad.
Jag visste inte riktigt vad jag skulle svara och fortsatte med promenaden som om ingenting hade hänt.
 
 
 
För mig är det är viktigt att engagera Sonen i hunden och visa hur man gör med hunden.Hur man klappar fint, hur man leker med hunden tillsammans.Det är viktigt att den vuxna alltid finns där i närheten och hela tiden visar hur man gör och stöttar dom i sin relation eftersom man som vuxen självklart alltid har det yttersta ansvaret, även när barnet är mycket större.Det är absolut förbjudet att störa hunden när han sover/äter mm.Det är minst lika viktigt att hunden låter sonen vara ifred.Många hundar kan dessvärre bli farliga med fel hantering.Alla hundar kan hugga om de känner sig trängda.Jag vet att vissa hundraser är svårare att hantera och kräver mer än andra, men det gör dem inte mindre betydelsefulla eller mer hemska. De är individer. Hundar blir som man formar dem.Det har ingenting med rasen att göra.Vi är inte dom enda småbarnsförälderna som har en Rottwailer som familjemedlem.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - Karolina Nilsson Grenabo

Fy sjutton vilka idioter det finns :( är själv uppväxt med rottis och de var de mest barnsäkra, underbara familjehundar man kunnat ha! Självklart så är det som med vilken hund (djur) som helst att man måste uppfostra dem och även barnet(barnen) men att få växa upp med hund är helt klart det bästa från hela min barndom.
Fantastiska bilder!

Svar: Ja ibland undrar man om vissa människor saknar hjärceller.Visst man får ha en åsikt men den kan man hålla för sig själv och inte göra som denna damen gjorde.Jag vart illa till mig i flera dagar.Men nu i efterhand så kan jag inte påstå att jag bry mig om hennes kommentar
Carolina cuevas

#2 - Mamma Malin

Men jisses, att folk inte kan sköta sig själva! Ta inte åt dig!

Svar: Jag försöker att inte ta åt mig men den kommentaren ekar i mitt huvud 😢
Carolina cuevas