Kvällsrutin och läggning
 
 Wille har sedan födseln tills för bara några  dagar sen alltid blivit sövd med bröstet..Nu somnar han ju i spjälsängen medans jag kliar honom lite försiktigt på huvudet.
 
 Det gäller att jag är konkret, och att jag är bestämd. Jag har bestämt att lägga honom i sin säng med flaskan och hålla mig till det varje dag.Något jag behöver träna på är att slappna av ordentligt när jag hör att han är vaken, även om han inte skriker.Det är här kommer att ta en tid och jag hoppas att det går hela vägen.Det är så extremt jobbigt att vara en levade napp på nätterna.Vi har inte fått en vuxen tid tillsammans och det är något vi saknar.Nu kommer jag att börja med denna nya metoden sen kommer sambon få testa den.
#1 - Ninni

Jaa bloggen låg nere länge :/
hoppas ni har det bäst! O hoppas metoden håller i sig. Med Noel (nu 13mån) har vi vart extremt mycket hårdare än med Elias (nu 4,5 år). Hårdare vid nattningen vilket jag tror gör honom väl. Att vi ger honom välling, försöker få ut en rap och sedan får han somna själv i sin säng. Till en början var det skrik o gråt, men nu (oftast) går det bra med nattning o han sover hela natten i sin säng, vanligtvis vaknar han 1 gång per natt för flaska. Men sedan sover han igen i sitt rum så jag o sambon får tid på kvällarna för varandra. Elias däremot, måste vi natta i sin säng - därefter kommer han snygsndes till oss vid ca 00-tiden varje natt, för o sova vidare med oss..

Svar: Hej. Vad roligt att bloggen är öppen igen. Ja metoderna fungerar med nattens med han sover ingen middag och visa dagar sover han middag ca 20 minuter. Men han är pigg ändå på kvällarna förstår inte hur det går i hop. Nej vad jobbigt så skulle jag inte vilja ha det. Hoppas att ni får ordning på sovandet med den äldre sonen
Carolina cuevas